• انتشار: 1400/02/08 - 09:34
  • تعداد بازدید: 1229
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
مشاور آموزشی و توان‌بخشی سازمان تأکید کرد؛

راهبردهای توان‌بخشی شناختی، مبنای آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

مشاور آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: راهبردهای توان‌بخشی شناختی، ستون و مبنای آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است

4426.mp3 راهبردهای توان‌بخشی شناختی، مبنای آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر ساجد یعقوب نژاد مشاور آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار کرد: توان بخشی شناختی یکی از حوزه از توان‌بخشی است که بر تقویت توانایی‌های شناختی پایه همچون توجه، حافظه، ادراک و... تأکید داشته و در این مسیر تکنیک‌های گسترده و متنوعی را به کار می‌برد.

وی با تأکید بر بهره گیری از تکنیک‌ها و راهبردهای توان‌بخشی شناختی به‌عنوان پایه و بستر اساسی و کلیدی طراحی محتوا و اجرای روش‌های آموزشی اظهار کرد: راهبردها و فرایندهای مبتنی بر توان‌بخشی شناختی به عنوان یکی از حوزه‌های نسبتاً جدیدتر توان‌بخشی است و تلاش سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز تألیف محتوای آموزشی، راهبردهای یاددهی یادگیری و مداخله‌های آموزشی بر اساس تکنیک‌ها و راهبردهای توان‌بخشی شناختی است.

وی افزود: در حال حاضر بسته بازی‌های آموزشی مبتنی بر توان‌بخشی شناختی برای نوآموزان کم‌توان ذهنی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4426
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید