• انتشار: 1399/11/06 - 18:31
  • تعداد بازدید: 1520
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

رشد ۴۲۹ درصدی مصوبات مربوط به آموزش و پرورش استثنایی در شوراهای آموزش و پرورش استان ها

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:طی ۴ سال قبل از سال ۱۳۹۸ تنها ۱۷ مصوبه شوراهای آموزش و پرورش استان ها مربوط به آموزش و پرورش استثنایی بود و از نیمه سال ۱۳۹۸ تاکنون تعداد مصوبات مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی ۹۰ مصوبه بوده که نشان از رشد ۴۲۹ درصدی دارد.

3924.mp3 رشد ۴۲۹ درصدی مصوبات مربوط به آموزش و پرورش استثنایی در شوراهای آموزش و پرورش استان ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در بیست و هفتمین نشست شورای راهبری سازمان که با حضور. اعضای شورا و ارتباط ویدئو کنفرانس روسای ادارات استثنایی استان ها برگزار شد اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به حکمرانی خوب شکل گرفت و رسیدن به حکمرانی مطلوب‌، مستلزم سه رکن اصلی است.
وی اولین رکن از مثلث حکمرانی مطلوب را عقل، تدبیر و حکمت دانست و گفت:در نظام جمهوری اسلامی راهبردهای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و اسناد بالا دستی مترقی  وجود دارد و لذا  در نظام جمهوری اسلامی، عقل مبتنی بر حکمت و تدبیر که باید در حکمرانی خود را نشان دهد کم نداشته ایم.

حسینی با بیان اینکه ضلع دیگر مثلث حکمرانی مطلوب قلب و تعلق خاطر مردمی است افزود: تعلق مردم به نظام جمهوری اسلامی به خوبی وجود دارد که این امر نیز موجب اقتدار نظام شده است و از این بعد هم کارنامه نظام جمهوری اسلامی مطلوب  است.
معاون وزیر سومین ضلع مثلث حکمرانی مطلوب را ارتباطات دانست و افزود: اسکلت بندی نظام جمهوری اسلامی به لحاظ قلبی و احساسی قوی و مستحکم است اما هنوز در بعد ارتباطات، مشارکت و سازماندهی ارکان مختلف با مشکلاتی مواجه هستیم.
معاون وزیر با گرامیداشت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب گفت:در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مصمم شویم هیچگونه تصمیمی بدون خرد و تدبیر نگیریم و باید به گونه ای تصمیم گیری کنیم که مشارکت و شوق را افزایش دهیم.
حسینی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش، تجلی  ربط است که می‌تواند عقل و قلب را برانگیزد گفت: شوراهای آموزش و پرورش مکان ربط آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها است و این شوراها به مثابه پارلمان آموزش و پرورش می باشند.
 معاون وزیر با بیان اینکه در ۱۰ استان روسای آموزش و پرورش استثنایی به صورت مدام در شورای آموزش و پرورش حضور دارند اظهار کرد: دعوت روسای ادارات استثنایی به جلسات شوراهای آموزش و پرورش حرکت ارزنده ای است که جای تقدیر از مدیران کل استان ها دارد.
 ‏وی افزود: طی ۴ سال قبل از سال ۱۳۹۸  تنها ۱۷ مصوبه  شوراهای آموزش و پرورش استان ها مربوط به آموزش و پرورش استثنایی بود و از نیمه سال ۱۳۹۸ تاکنون تعداد مصوبات مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی ۹۰ مصوبه بوده که نشان از رشد ۴۲۹ درصدی دارد و باید از تمامی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی تقدیر کرد.
 ‏وی گفت: این میزان رشد مصوبات  نشان از عظم مشارکت جویانه ادارات استثنایی استان ها  دارد.
 ‏حسینی تصریح کرد: از این میزان مصوبه،  ۶۸ درصد اجرایی شده است و بقیه مصوبات نیز در حال پیگیری است.

معاون وزیر با ارائه آماری از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش در زمینه آموزش و پرورش استثنایی گفت: از مجموع مصوبات  ۱۳ مصوبه پیرامون احداث فضاهای آموزشی، ۲۰‌مصوبه در خصوص مراکز مشکلات ویژه یادگیری و تامین تجهیزات توان بخشی، ۹ مصوبه در زمینه  ایاب ذهاب، ۹  مصوبه در خصوص طرح هدایت و ۶ مصوبه در خصوص طرح سنجش می باشد.
حسینی با بیان اینکه بر اساس میزان حضور روسا در شورای آموزش و پرورش، تعداد مصوبات مربوط به استثنایی و کیفیت مصوبات، استان ها ارزیابی شده اند گفت: ده استان خوزستان، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، زنجان و هرمزگان استان های برتر بر اساس ارزیابی ها می باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه این نشست با بیان اینکه در دنیا  رویکردی جدید در فرایند تشخیص و مداخله بهنگام برای دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری تحت عنوان مدلRTI، در حال گسترش است اظهار کرد: این مدل بیش از آنکه به دنبال برچسب‌گذاری به کودکان باشد، تلاش میکند بوسیله تلفیق، ارزیابی و مداخله بهنگام از بروز  مشکلات یادگیری اساسی پیشگیری نماید.
وی افزود:  تغییر جهت از رویکرد انفعال به رویکرد فعال،  گسترش خانواده محوری و مدرسه محوری به جای مرکز محوری و رویکرد والد محوری و معلم محوری به جای رویکرد مربی محوری از ویژگی های این مدل است.
وی تصریح کرد: با طراحی آزمون های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی میتوان نوآموزان دارای مشکلات یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مشکلات بیشتر شد.
حسینی در ادامه نشست با بیان اینکه شیوه نامه فعالیت مجدد مدارس استثنایی به استان ها ارسال شده است گفت: در اطلس جدید یادگیری امکان حضور دانش آموزان استثنایی با رضایت والدین در مدارس مقدور می باشد.
وی افزود: به‌زودی اعتبار ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی ابلاغ خواهد شد تا مشکل رفت آمد  و‌حضور این دانش آموزان در مدارس نیز مرتفع گردد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3924
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید