دکتر طریفی حسینی درکارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:
ضرورت راه اندازی حداقل یک مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در مناطق آموزشی فاقد این مراکز
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به دنبال آن هستیم که در هر اداره آموزش و پرورش در سراسر کشور برای ارائه خدمات به دانش آموزان، یک مرکز اختلال یادگیری ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور و به نقل از استان فارس، دکتر حمید طریفی در کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش فارس که با دستور کار مسائل دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار شد افزود: در سیاست گذاری های جدید سازمان مقرر شد که بخش توانبخشی و اختلال یادگیری از حوزه آموزش سازمان جدا و به بخش معاونت تشخیص منتقل شد.
وی ضمن اشاره به سیستم ارجاع چند سطحی تصریح کرد: تشخیص یا مداخله ابتدا توسط والدین یا معلم در سطح اول و سپس توسط نیروی کاردرمان یا مشاور در سطح بعدی انجام می گیرد.
دکتر طریفی حسینی با بیان اینکه ما در سطح سه بدنبال ایجاد اتاق مرجع هستیم؛ افزود: این به معنای این هست که نیروهای کار درمان، چند مدرسه را تحت پوشش خود قرار داده و بر روی آن نظارت دارند.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین اظهار داشت: در سطح بعد، ما به دنبال آن هستیم که مراکز اختلال یادگیری در مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور ایجاد شود.
دکتر طریفی حسینی با بیان اینکه باید مراکز اختلال یادگیری، نقشی جامع و چند بخشی داشته باشند، تأکید کرد: کار سنجش باید در مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی استمرار داشته باشد.
وی همچنین افزود: مراکز اختلال یادگیری که می خواهند به دانش آموزان خدمات ارائه دهند باید متشکل از کار درمان، گفتار درمان و مشاور باشند.
دکتر طریفی حسینی اضافه کرد: البته بخشی از ماموریت مراکز اختلال یادگیری و توانبخشی، آموزش و آگاهی بخشی به والدین و معلمان است به همین خاطر بایدمتخصص ترین نیروهای مقطع ابتدایی به صورت تخصصی در مراکز اختلال یادگیری فعالیت کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان مهمترین راهبرد حوزه مدیریتی خود را تعامل بین بخشی با سایر نهادها و دستگاههای اجرایی کشور عنوان کرد.
نظر دهید