معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان ایلام:
مدل حکمرانی در آموزش و پرورش به سمت مردمیسازی پیش میرود
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام نشست شورای معاونین این اداره کل با حضور حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.
حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام ضمن ابراز رضایت از حضور در استان ایلام و اجرای مراسم زنگ نمادین ایثار و مقاومت و دیدار با خانواده شهدا، به سرمایه های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حمایت های دولت از آموزش و پرورش باعث شده این نهاد دست به اقدامات بزرگی از جمله توسعه فضاهای ورزشی، اجرای رتبه بندی، توسعه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه و .... بزند و این در نوع خود کم سابقه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: انسجام درونی و انجام حمایتها و همافزایی با دستگاههای دیگر باعث میشود آموزش و پرورش بتواند در انجام رسالت خویش در دوره اخیر موفق باشد.
وی افزود: مدل حکمرانی آموزش و پرورش می بایست به سمت حکمرانی مردمی و مردمی سازی دستگاه تعلیم و تربیت پیش برود و ما نیز به دنبال این مهم هستیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به خدمات این سازمان اظهار داشت: مدارس استثنایی در کنار مدارس عادی می باشند و باید در اختصاص تجهیزات امکانات و غیره تفاوتی بین این مدارس و مدارس عادی وجود نداشته باشد.
وی در پایان گفت: آموزش و پرورش استثنایی نماد عدالت آموزشی در جمهوری اسلامی ایران است و برای پیشبرد اهداف این سازمان باید با تمام نهادهای مرتبط تعامل موثر صورت گیرد.
علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست ابتدا ضمن خیر مقدم به معاون وزیر آموزش و پرورش و سایر حضار فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و نیز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و گزارشی از عملکرد ها و اقدامات آموزش و پرورش استان ایلام ارائه داد.
علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و نماز در مدارس و اهمیت آن برای مجموعه آموزش و پرورش استان، از به کارگیری روحانیون طرح امین در مدارس خبر داد و گفت: مسئله حجاب و عفاف و نیز آشنایی و ارتباط هرچه بیشتر دانش آموزان با نماز از اولویت ها و برنامه های اصلی این اداره کل می باشد که در این زمینه نیز به منظور ایجاد هماهنگی های لازم نشست هایی را با ائمه جمعه شهرستان ها برگزار کرده و می کنیم تا از ظرفیت سایر نهادها نیز برای این مهم استفاده نماییم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به انجام نقل و انتقالات فرهنگیان استان اشاره کرد و عنوان داشت: نقل و انتقالات از این جهت مهم است که باعث نشاط و پویایی و پیشگیری از فرسودگی نیرو می شود. خداروشکر توانستیم فرایند نقل و انتقالات فرهنگیان استان را به صورت کامل به انجام برسانیم و در این فرایند با درخواست انتقالی اکثر افراد متقاضی، موافقت شده است.
علی درویشی ادامه داد: در بحث توسعه متوازن رشتهای نیز کارهای زیادی انجام شده است ولی در این حوزه مشکل تجهیزاتی وجود دارد که تقاضا داریم در سطح وزارت پیگیری های لازم انجام شود.
وی افزود: همچنین در بحث هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش ۴ شهرستان ما نیاز به فضای بیشتر هنرستانی دارند تا پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشند. که در این زمینه نیز میطلبد نگاه ویژه ای به زیرساختها خصوصا زیرساختهای هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش استان صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: برای اولین بار در سطح استان موضوع نذر خدمتی را داشته ایم که این کار در سطح کسور نیز کار نوین و جدیدی بود. در نذر خدمت که توسط همکاران ابتدایی و متوسطه ما انجام شد بسیاری از مشکلات آموزشی دانش آموزان یا دانش آموزانی که دارای مشکلات خاص آموزشی بودند تحت تعلیم قرار گرفته و مشکلاتشان برطرف و گامی در جهت ارتقای کیفی و علمی در استان برداشته شد.
وی گفت: تلاش کردیم تا گفتمانهای سیاسی، دینی و فرهنگی را در سطح مدارس داشته باشیم تا در بحث تربیت و پرورش دانش اموزان نیز گامی برداریم. نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از دانش آموزان به صورت آنلاین و آفلاین برنامهی خاکریز در شبکهی شاد را مشاهده کرده اند و این در نوع خود برای ما بینظیر می باشد. این نشاندهندهی این مسئله است که استان ایلام دارای ظرفیت فراوانی نیز می باشد که جا دارد به تمامی همکاران در تمامی مجموعههای اداره کل آموزش و پرورش استان خداقوت و خسته نباشید بگوییم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به دستاوردها و مقامهای برتر دانش آموزان استان گفت: دانش آموزان ما درسطح کشور حائز مقامهای متعدد در زمینههای المپیادی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... می باشند که این مسئله نشان دهندهی ظرفیت بالای دانش آموزان ما می باشد.
نظر دهید