با حضور دکتر طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت:
مراسم بهره برداری همزمان 30 اتاق تخصصی درس تربیتبدنی و کانون تندرستی در مدارس استثنایی سطح کشور برگزار شد
با حضور دکتر طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت: مراسم بهره برداری همزمان 30 اتاق تخصصی درس تربیتبدنی و کانون تندرستی در مدارس استثنایی سطح کشور برگزار شد
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به مناسبت هفته تربیت بدنی مراسم افتتاح 25 اتاق درس تربیت بدنی در 15 استان و 5 کانون تندرستی در 5 استان با حضور دکتر طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و حضور ویدیو کنفرانسی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ابتدای این مراسم با اشاره ماهیت ورزش به عنوان پدیده ای چندبعدی و دارای کارکردهای مختلف، ابعاد تربیتی، فرهنگی و اجتماعی ورزش در آموزش و پرورش را با اهمیت برشمرد و از ساحت تربیت بدنی و زیستی هم به مثابه هدف تربیتی و هم به مثابه راه و طریقت تحقق اهداف سایر ساحت های تربیتی یاد کرد.
طریفی حسینی ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه ورزش مدرسه ای در ترویج سبک زندگی سالم و کارکردهای تربیت بدنی و ورزش برای دانش آموزان استثنایی، ورزش مدرسه ای را به عنوان سنگ بنا و پایه پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی در کشور دانست و با برشمردن اهمیت رویکرد خانواده محوری در آموزش و پرورش بر ترویج ورزش همگانی و مشارکت خانواده ها با محوریت مدارس تاکید کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه ضمن برشمردن برخی از اقدامات انجام شده در حوزه تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی از برنامه ریزی جدی سازمان در خصوص به روز رسانی برنامه درس تربیت بدنی، نیاز سنجی برنامه درسی تربیت بدنی و تدوین نرم های آمادگی جسمانی دانش آموزان استثنایی با همکاری پژوهشکده کودکان استثنایی، اخذ مجوز و اجرای رشته تحصیلی تربیت بدنی ویژه دانش آموزان استثنایی با آسیب شنوایی برای اولین بار در کشور، توسعه فعالیت های فوق برنامه و رشته های تربیت بدنی ویژه دانش آموزان استثنایی، فعال سازی ظرفیت کانون های تندرستی و سلامت، انعقاد تفاهم نامه با فدراسیون ورزش های ناشنوایان و آغاز پارالمپادها و لیگ های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی خبر داد.
در ادامه دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانش آموزان استثنایی بر لزوم برنامه ریزی جدی تر برای بهره برداری از اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانش آموزان تاکید کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با برشمردن سه اصل «دسترسی به فضاها و زیرساخت های ورزشی»، «بهره مندی جامعه هدف از فضاها و زیرساخت های ورزشی» و «بهره وری فضاها و زیرساخت های ورزشی» خواستار استفاده بهینه از ظرفیت فضاهای ورزشی درون مدرسه ای و فراهم شدن امکان بهره مندی مردم و خانواده ها از فضاها و زیرساخت های ورزشی مدارس شد. وی در ادامه افزودند: در طرح شهید سلیمانی 2100 فضای ورزشی هدف گذاری شد که 1870 فضا از آن ها تاکنون به بهره برداری رسیده و در فاز دوم 500 فضای ورزشی درون مدرسه ای دیگر در دست بهره برداری است و امیدواریم در سال جدید نیز همین تعداد فضای ورزشی را ایجاد کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تدوین «نظام استعدادیابی ورزشی» با تاکید بر ورزش دانش آموزی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و آغاز طرح ورزشی «صد در صد» که به منظور فعال سازی لیگ های ورزشی درون مدرسه ای و برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه ای طی 100 روز کاری باقی مانده تا پایان سال برنامه ریزی شده خبر داد و آمادگی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس استثنایی سراسر کشور به فضاهای ورزشی درون مدرسه ای استاندارد با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی و خیرین را اعلام نمود.
شایان ذکر است در پایان این مراسم مقرر شد ضمن احصای مدارس استثنایی فاقد فضای ورزشی درون مدرسه ای استاندارد و برنامه ریزی مشترک برای تجهیز آن ها، 36 اتاق تخصصی درس تربیت بدنی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و 36 اتاق دیگر توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مدارس استثنایی فاقد فضای ورزشی درون مدرسه ای، تامین اعتبار و برای بهره برداری در بهمن ماه سال جاری آماده شوند.
نظر دهید