• انتشار: 1400/03/30 - 11:01
  • تعداد بازدید: 1346
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با مدیرعامل شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

4697.mp3 مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست گفت: مولفه ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آنها متناسب شود و با این هدف بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹ فعالیت سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در ادامه گفت: استاندارد سازی مراکز  و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز  جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ درصد  خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش داشت  اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.
وی افزود:بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام  در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است.
حسینی گفت: در اولین نشست شورای سازمان  در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.
وی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰ درصد معلمان دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش زبان اشاره و خط بریل آموزش به ۸ هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بود.
حسینی در پایان گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولین به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده  است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.



  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4697
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید