نشست معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با مدرسان و دانشجو معلمان رشته «آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه» دانشگاه فرهنگیان شهر اراک برگزار شد
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، نشست صمیمی دکتر طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با جمعی از مدرسان و دانشجویان رشته آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در سالن همایشهای پردیس زینب کبری (س) این دانشگاه برگزار شد.
دکتر طریفی حسینی در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن برشمردن ویژگیها و مختصات منحصربهفرد و نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت کشور از این دانشگاه بهعنوان یکی از راهبردیترین دانشگاههای کشور و دانشگاهی تمدن ساز یادکرد که باتربیت و آمادهسازی معلمان نقشی بیبدیل در تربیت نسلهایی دارد که پایهگذاران تمدن نوین اسلامی در چهلواره دوم انقلاب اسلامی خواهند بود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با اشاره به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مبنی بر مأموریت این دانشگاه در زمینه پژوهش و تولید و ترویج علم نافع موردنیاز نظام آموزشوپرورش از دانشگاه فرهنگیان بهعنوان دانشگاهی مأموریت گرا یادکرد که علاوه بر تربیت و توانمندسازی معلمان، دارای مسئولیت اجتماعی در زمینه حل مسائل و چالشهای تعلیم و تربیت بوده که میتواند با رویکرد دانشگاههای نسل چهارم به صوت جدیتری در حل مسائل و چالشهای نظام آموزشوپرورش در سطح استانها و مناطق کشور به نقشآفرینی بپردازد.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در ادامه با یادآوری گستره فعالیت دانشگاه فرهنگیان در تمامی استانهای کشور از این دانشگاه بهعنوان بزرگترین دانشگاه کشور و یک شبکه دانشگاهی گسترده یادکرد و خواستار توجه به ظرفیت شبکهای و همافزای این دانشگاه در پیوند با حدود 114 هزار مدرسه در سراسر کشور و ارتباط نزدیک و فعالیت مؤثرتر معلمان در این شبکه دانشگاهی شد.
دکتر طریفی حسینی ضمن اشاره به نقش و جایگاه معلمان در فرایند ایجاد تحول بنیادین در آموزشوپرورش، از تحول در دانشگاه فرهنگیان و نظام تربیتمعلم کشور مبتنی بر مبانی و ارزشهای اسلامی بهعنوان نقطه شروع برنامهریزی برای ایجاد تحول بنیادین در آموزشوپرورش یادکرد.
معاون وزیر آموزشوپرورش اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به دلیل مأموریتهای خطیری که درزمینهٔ تربیتمعلم و حل مسائل و چالشهای آموزشوپرورش دارد باید بهعنوان سکوی اول حرکت و ریلگذاری در مسیر توسعه و پیشرفت همهجانبه کشور در نظر گرفته شود که لازمه این امر سرمایهگذاری بیشتر برای توسعه این دانشگاه است.
وی در پایانبخش اول سخنان خود با اشاره به ظرفیتهای عظیم دستگاه آموزشوپرورش در کشور خواستار نگاه راهبردی و همهجانبه دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در جهت انجام اقدامات بزرگتر در کمک به آموزشوپرورش شد.
دکتر طریفی حسینی در بخش دوم سخنان خود در خصوص نظام آموزشوپرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان آموزشوپرورش استثنایی با دو رویکرد ناظر به حل مسئله و چالشهای جاری و رویکرد تحولی در حال اجرای برنامهها و فعالیتهای خود هست و در این خصوص سه بسته کاری جامع با محوریت اصلاح نظام حکمرانی و اداره امور آموزشوپرورش استثنایی؛ توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی؛ و روزآمدسازی، کیفیتبخشی و کارآمد سازی آموزشوپرورش استثنایی طراحی و در حال پیادهسازی هستند.
دکتر طریفی حسینی در ادامه و پس از ارائه گزارشی از فعالیتهای اخیر سازمان آموزشوپرورش استثنایی در حوزههای پیشگیری، تشخیص، سنجش و امور آموزشی، پرورشی و توانبخشی و تشریح برخی از برنامهها و اقدامات ناظر به هر یک از بستههای کاری و تحولی این سازمان به مهمترین سؤالات دانشجویان در موضوعات مختلف پاسخ دادند.
نظر دهید