دکتر طریفی حسینی در دیدار صمیمانه با معلمان آموزشگاه سروش تأکید کرد؛
نقش بالای معلمان در اجرای برنامههای تحولی آموزش و پرورش استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار صمیمانه با معلمان آموزشگاه جسمی حرکتی سروش شهر تهران که به مناسبت هفته گرامیداشت معلم انجام شد، گفت: معلمان بهعنوان مهمترین رکن نظام تعلیموتربیت نقش مؤثری در اجرای برنامههای تحولی آموزش و پرورش استثنایی دارند.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پروش استثنایی؛ دکتر حمید طریفی حسینی در این دیدار ضمن تبریک "هفته گرامیداشت مقام معلم" اظهار داشت: شأن و جایگاه معلمان بسیار والاست و معلمان در زیستبوم کرونا زحمات بسیاری کشیدهاند و نگذاشتهاند وقفهای در آموزش دانشآموزان اتفاق بیافتد و باید مرجعیت معلم به جامعه شناسانده شود و معلم به جایگاه واقعی خودش برسد.
وی به نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال یعنی "تولید دانشبنیان و اشتغال آفرین" اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش جامعه دانشبنیان را آماده میکند و معلمان در این زمینه نقش مهمی دارند که دانش آموزان را به سمت فعالیتهای دانشبنیان هدایت کنند.
معاون وزیر در خصوص رتبهبندی معلمان گفت: بحث رتبهبندی چند سالی است که در دولتها مطرح شده است اما توجه خاص این دولت و وزیر آموزش و پرورش باعث شد رتبهبندی معلمان بهصورت جدی پیگیری شود و بهزودی اجرایی خواهد شد.
وی گفت: همچنین بحث رفاهیات معلمان بعد از مدتها دوباره مطرح شد و اولین کمک رفاهی معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بهحساب آنها واریز شد و قرار بر این است پرداخت این رفاهیات ادامه داشته باشد.
وی افزود: بیمه طلایی فرهنگیان نیز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: امتیازات معلمان آموزش و پرورش استثنایی در رتبهبندی دیده شده است و فوقالعاده خاص معلمان استثنایی نیز در حال پیگیری است تا مانند گذشته این فوق العاده خاص برقرار شود.
وی افزود: مشکلات و چالشهای معلمان آموزش و پرورش استثنایی مانند مشکلات بازنشستگی احصا شدهاند و درباره حل آنها فکر و برنامه ریزی شده است و اقداماتی صورت گرفته است.
طریفی حسینی به برنامه تحولی چهارساله آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: در این برنامه تحولی موضوعات تشخیص، پیشگیری، آموزش و توانبخشی دیده شده است و به دنبال تغییر رویکردها و روشها هستیم و لازمه آن ایجاد یک فضای همدلانه در آمورش و پرورش استثنایی است.
وی با بیان اینکه معلمان بهعنوان مهمترین رکن نظام تعلیموتربیت میتوانند در اجرای این برنامهها نقش مؤثری داشته باشند، گفت: معلمان آموزش و پرورش استثنایی متخصصترین نیروهای آموزش و پرورش هستند و میتوانند در برنامهریزیهای آموزشی مشارکت داشته باشند.
خبرنگار: راضیه آخوندی
نظر دهید