• انتشار: 1401/04/21 - 17:53
  • تعداد بازدید: 1063
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر طریفی حسینی در مراسم افتتاحیه پایگاه های تابستانی خبر داد

وظیفه ما در آموزش و پرورش ساختن انسانی خردمند، متخلق به اخلاق و ارزش آفرین برای جامعه و کشور است/ اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی؛ تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی گفت: اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی؛ عدالت آموزشی و تربیتی است و باید برای تمام دانش‌آموزان شرایط آموزش یکسان فراهم شود.

6266.mp3 وظیفه ما در آموزش و پرورش ساختن انسانی خردمند، متخلق به اخلاق و ارزش آفرین برای جامعه و کشور است/ اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی؛ تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر حمید طریفی حسینی در مراسم افتتاح پایگاه‌های تابستانی که امروز در کانون تربیتی سبحان شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه تعلیم و تربیت امری مستمر و تعطیل بردار نیست، بیان داشت: آنچه ما در نظام تعلیم و تربیت با آن سر و کار داریم، انسان است و پیچیده ترین چیزی که انسان با آن سر و کار دارد تربیت انسان است کاری که ما در آموزش و پرورش متولی آن هستیم.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش فعالیت های خود را حول تربیت انسان طراحی می کنیم، تصریح کرد: کار ما بستر سازی در جهت شکوفایی و بعضا پدیدآیی استعدادهای دانش آموزان و ایجاد مسیری برای رشد، تعالی و تکامل انسان است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: وظیفه ما در آموزش و پرورش ساختن انسانی خردمند، متخلق در اخلاق و ارزش آفرین برای جامعه و کشور است.

وی با بیان اینکه میان دانش‌آموزان عادی و استثنایی هیچ تفاوتی نیست، گفت: همان طور که خداوند تفاوتی میان انسان‌ها قائل نیست ما نیز چنین تفاوتی را قائل نیستیم و وظیفه داریم این استعدادها را شناسایی و آن ها را شکوفا کنیم و موانع مسیر رشد و تعالی این دانش‌آموزان را برداریم.

طریفی حسینی با بیان اینکه یکی از فعالیت های ما فراهم کردن زمینه شناخت خود انسان از خودش می باشد، یادآور شد: خداوند به انسان کرامت ذاتی داده است و باید این احساس عزت نفس و این کرامت ذاتی را در دانش آموزان استثنایی ایجاد کنیم.

وی ایجاد یک جامعه رشد‌یافته و کمال یافته را از دیگر وظایف آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: جامعه هم از همین انسان های کمال یافته و رشد یافته ایجاد می شود و آموزش و پرورش درصدد است که شرایطی برای ایجاد یک جامعه صالح فراهم شود.

دکتر طریفی حسینی ادامه داد: جامعه هم باید با در نظر گرفتن شرایط دانش آموزان استثنایی، نیازهای آنها را بشناسد، و هم زمینه رشد آنها را فراهم کند و لازمه حرکت در این مسیر توجه به موضوع عدالت تربیتی است.

وی با بیان اینکه میزان توجه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نوع عدالت را مشخص می‌کند، افزود: عدالت آموزشی و تربیتی اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی است و باید برای تمام دانش آموزان استثنایی شرایط آموزش یکسان فراهم شود تا دانش آموزان، حتی در دور افتاده ترین نقطه‌ی کشور نیز از آموزش با کیفیت بهره مند شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تأکید بر اینکه رویکرد ما متنوع کردن محیط‌های یاددهی، یادگیری است، اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی تمرکز کرده و تعلیم و تربیت چند ساحتی نیازمند معلم، برنامه درسی و فضای آموزشی تمام ساحتی است تا استعدادهای مختلف دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

طریفی حسینی اعلام کرد: حدود ۶۰۰ پایگاه تابستانی در رشته های مختلف با رویکرد مهارتی و با شعار هر دانش آموز یک مهارت راه اندازی شده است. 

وی اضافه کرد: ما در ۶ حوزه متفاوت فعالیت هایی از قبیل؛ هنری، ادبی، ورزشی، اجتماعی، مهارتی و دینی را در پایگاه های تابستانی برای دانش آموزان طراحی کرده ایم که در کنار این فعالیت ها، دانش آموزان یک مهارت زندگی را نیز تمرین می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح جبران و تثبیت یادگیری را برای دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: مسابقات ورزشی و هنری را نیز برای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار کرده و همچنین در تابستان جشنواره‌های مختلف و اردوهای دانش‌آموزی را نیز در برنامه خود داریم.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6266
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید