• انتشار: 1400/04/09 - 13:54
  • تعداد بازدید: 1570
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دکتر حسینی در شورای آموزش و پرورش استان مازندران خبر داد؛

کسب رتبه اول استان مازندران در طرح هدایت با اهدای ۳۳ هزار تبلت به دانش آموزان کم برخوردار

معاون وزیر و جانشین وزیر  آموزش و پرورش در طرح هدایت در نشست شورای آموزش و پرورش استان مازندران که با حضور استاندار این استان و  در محل استانداری مازندران برگزار شد، گفت: استان مازندران به همراه استان خوزستان رتبه اول تامین تجهیزات هوشمند آموزشی را با تامین ۳۳ هزار تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار و در قالب طرح هدایت کسب کرده است.

4756.mp3 کسب رتبه اول استان مازندران در طرح هدایت با اهدای ۳۳ هزار تبلت به دانش آموزان کم برخوردار

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست با اعلام این خبر اظهار کرد: با تامین این میزان تجهیزات تنها ۱۵۰۰ دانش آموز استان مازندران  از دسترسی به تجهیزات هوشمند آموزشی محروم هستند که ۵۰۰ تبلت دیگر  در قالب طرح هدایت تامین خواهد شد و باقیمانده نیز از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
وی افزود: تاکنون ۵۰۰ تبلت به دانش آموزان استثنایی استان  مازندران اهدا شده است و برای ۱۷۴ نفر از دانش آموزان تلفیقی فراگیر نیز تبلت تامین شده است و به زودی  اهدا می شود.

معاون وزیر با اشاره به شرایط خاص نظام تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی اظهار کرد: روح حاکم بر سند تحول بنیادین و جوهره این سند ارتقای کیفیت و گسترش عدالت آموزشی است و  کرونا هر دوی این ماموریت ها  را با وضعیت خاص مواجه کرد.

وی با بیان اینکه ماموریت های نظام تعلیم و تربیت در تناسب با ساختار، بودجه و اختیار آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: اعتبار آموزش و پرورش فقط  برای پوشش تحصیلی ۶۹ درصد دانش آموزان پاسخگو است اما نظام تعلیم و تربیت بالای ۹۹ درصد دانش آموزان را زیر چتر تعلیم و تربیت قرار داده است.
حسینی با بیان اینکه اولین جایی که در کرونا به دلیل حفظ سلامت تعطیل شد مدارس بودند، گفت: با تعطیلی مدارس اولین استراتژی آموزش و پرورش عدم تعطیلی آموزش بود.
وی افزود: استراتژی دوم آموزش و پرورش در عصر  کرونا انعطاف پذیری در  آموزش بود تا پوشش حداکثری آموزش شکل گیرد.
معاون وزیر با بیان اینکه انعطاف پذیری در آموزش مهم ترین چالش پیش روی آموزش و پرورش در عصر کرونا بود، اظهار کرد: در ابتدای فراگیری کرونا ظرفیت صدا و سیما به کار گرفته شد و آموزش های تلویزیونی در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی شد.
وی گفت: معلمان نیز با خلق روش های جدید آموزش در فضای مجازی نگذاشتند آموزش تعطیل شود.
حسینی با بیان اینکه پلتفرم  شاد با هدف ارائه آموزش توسط معلمان  و تعامل دو سویه معلم و دانش آموز  طراحی شده است، اظهار کرد: شاد پلتفرمی داخلی،  ملی،  امن،  پر انعطاف، با ظرفیت و رایگان است که جزو بزرگترین پروژه های فناوری کشور است.
وی افزود: حضور بیش از یازده میلیون دانش آموز، تشکیل سه میلیون گروه کلاسی و درسی، ارائه آموزش توسط ۷۰۰ هزار معلم در این بستر، فعالیت ۱۱۵ هزار مدرسه،  ایجاد ۳۰۰ هزار کانال و پخش روزانه ۶۰۰ هزار ارتباط زنده تصویری از جمله ظرفیت ها و ویژگی های شبکه شاد است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری  در سی و چهارمین اجلاس مدیران کل و رؤسای مناطق آموزش‌وپرورش بر عدالت  بویژه عدالت دیجیتالی تأکید داشتند، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند باتوجه‌ به زیست‌بوم کرونا که استفاده از فضای مجازی در آموزش اهمیت یافته است باید مناطق، خانواده‌ها و دانش آموزانی که به امکانات مجاری دسترسی ندارند موردتوجه جدی قرار گیرند تا در این فرایند نوعی نابرابری آموزشی و بی‌عدالتی شکل نگیرد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه طرح هدایت با هدف گسترش عدالت دیجیتالی در آموزش‌وپرورش شکل گرفت، گفت: علی رغم وجود شبکه شاد ۳۰ درصد از دانش آموزان معادل با سه میلیون نفر به ابزار هوشمند ارتباطی  و یا امکانات ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند و طرح هدایت با هدف شناسایی دقیق دانش آموزانی که به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند، جلب مشارکت خیرین و تمامی نهادها، نحوه تأمین تجهیزات ارتباطی و نحوه توزیع این تجهیزات اجرایی شده است.

وی افزود: در ۷ ماه گذشته که از شروع طرح هدایت گذشته است با بسیج ظرفیت های مردمی و دستگاه های عمومی و دولتی تعهد تامین ۲  میلیون و پانصد  هزار تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار ایجاد شده است و ۲۹۰ هزار تبلت نیز تاکنون اهدا شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه نشست به بیان تعهدات سازمان آموزش و پرورش در خصوص استان مازندران پرداخت و گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است که ساخت این مدارس در قالب نهضت از خشت تا بهشت از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است.
وی افزود: از این تعداد مدرسه مورد نیاز ، ۵ مدرسه مربوط به  استان مازندران است که ساخت این مدارس  در استان مازندران  آغاز شده است.
وی افزود: مرکز استان به یک  مدرسه اتیسم نیاز دارد  که در صورت تامین زمین مناسب توسط استان، ساخت این مدرسه با مشارکت خیرین آغاز خواهد شد.
حسینی نیاز دانش آموزان استثنایی به فعالیت های ورزشی را از ضروریات دانست و گفت: ۲ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در این استان وجود دارد و  یک سالن  دیگر در حال احداث است که با تخصیص اعتبار از سوی آموزش و پرورش استثنایی این سالن به زودی تکمیل می شود.

وی افزود:  ۲۵ سالن ورزشی درون مدرسه ای نیز در این استان احداث خواهد شد و  ۴ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توانبخشی، ورزشی و آموزشی به این استان اختصاص خواهد یافت.
حسینی در ادامه گفت: راه اندازی  دو مرکز مشاوره و دو مرکز اختلالات یادگیری  و یک مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای  از دیگر تعهدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان مازندران می باشد.
وی در پایان گفت: به زودی در استان مازندران یک اتاق سنجش آکوستیک و  یک پایگاه جامع آموزش مجازی راه اندازی خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به جهت  فعالیت های ارزنده  استان مازندران در طرح هدایت به استاندار  و معاون سیاسی این استان اهدا شد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4756
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید