افزایش ۵۰ درصدی نیروهای تخصصی ارزیابی و تشخیص هوش و اتیسم در استان البرز
سلیمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز، از افزایش ۵۰ درصدی نیروهای تخصصی ارزیابی و تشخیص هوش و اتیسم در استان البرز خبر داد.
11675.mp3
افزایش ۵۰ درصدی نیروهای تخصصی ارزیابی و تشخیص هوش و اتیسم در استان البرز
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز؛ حمیده سلیمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: کودکان در سنجش بدو ورود به دبستان توسط ارزیابان مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی_تربیتی در سراسر استان با نظارت اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز مورد ارزیابی قرار میگیرند.
وی افزود: در فرایند سنجش، کودکان قبل از ورود به دبستان از لحاظ بینایی، شنوایی، بهداشت و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتیکه در مرحله اولیه، نمره لازم را کسب نکنند، به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده میشوند. ارزیابان تخصصی ما که در همان مراکز جامع حضور دارند، افرادی هستند که آموزشهای لازم برای اجرای تستهای مربوطه را دیدهاند و با ارزیابیهای تخصصیتر به تعیین جایگاه آموزشی متناسب با نیازهای این کودکان کمک میکنند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید، اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز با هماهنگی و با مجوز مستقیم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اقدام به شناسایی و آموزش نیروهای جدید و افزایش 50 درصدی تعداد ارزیابان تخصصی آزمونهای هوش و اتیسم نموده است. درحال حاضر، مراکز جامع سنجش در سطح استان ارزیاب تخصصی دارند.
وی در پایان گفت: از سویی دیگر، علاوه بر آموزش ابزارهای تست سنجش اولیه و تخصصی و اتیسم، ارزیابان تخصصی هوش استان البرز که از مدارس عادی به مراکز جامع انتقال یافتند در سال تحصیلی جاری با هدف کیفیت بخشی به امر تشخیص و ارزیابی دقیقتر، در " طرح جدید کارورزی به ابتکار استان" به مدارس عادی و استثنایی اعزام شدند و با مطالعه و بررسی میدانی، پروندهها و دفاتر آموزشی و عملکرد تحصیلی گروههای مختلف دانشآموزان اعم از دیر آموز و دارای مشکلات یادگیری و همچنین گروههای معلولیت در مدارس خاص از نزدیک مواجه شدند و با معلمان و مدیران طیف های مختلف گفتگو کردند.
