انعقاد تفاهم نامه توسعه سنواتی مدارس استثنایی با اداره آموزش و پرورش استان زنجان
11674.mp3
انعقاد تفاهم نامه توسعه سنواتی مدارس استثنایی با اداره آموزش و پرورش استان زنجان
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان؛ در راستای تقویت و توسعه پایدار آموزش و پرورش استثنایی در استان زنجان، سلسله جلسات انعقاد تفاهمنامههای توسعه سنواتی مدارس استثنایی این استان با واحد آموزش استثنایی اداره استثنایی، از نیمه دوم خردادماه آغاز شده و همچنان با جدیت ادامه دارد. این اقدام مهم، گامی اساسی در جهت برنامهریزی جامع و هدفمند برای آیندهای روشنتر برای دانشآموزان با نیازهای ویژه در استان زنجان محسوب میشود.
به گزارش روابط عمومی اداره استثنایی استان زنجان، هدف اصلی از برگزاری این جلسات، ایجاد یک بستر همکاری منسجم و مدون بین اداره آموزش و پرورش استثنایی و مدارس تابعه است. در طول این جلسات و توافقات، جزئیات مهمی نظیر بررسی دقیق آمار و اطلاعات دانشآموزی، شامل تعداد دانشآموزان، نوع نیازهای ویژه آنان و پراکندگی جغرافیایی، مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. این بررسیهای کارشناسی، مبنای اصلی برای تصمیمگیری در خصوص تخصیص منابع و امکانات آتی خواهد بود.
علاوه بر این، وضعیت پرسنلی مدارس نیز از ارکان اصلی مورد بحث در این تفاهمنامههاست. اطلاعات مربوط به تعداد معلمان، نیروهای متخصص پرورشی،سایر کادر اجرایی و آموزشی، به دقت بررسی میشود. کمبودها و نقاط ضعف احتمالی در این بخش نیز شناسایی و راهکارهایی برای رفع آنها در نظر گرفته میشود.
یکی از محورهای کانونی این تفاهمنامهها، انعقاد توافق بر سر تعداد کلاسهای آموزشی مورد نیاز برای سالهای آینده است. با توجه به آمار دانشآموزان و پیشبینی رشد جمعیت دانشآموزی استثنایی، برنامهریزی برای ایجاد کلاسهای جدید یا توسعه فضاهای آموزشی موجود، در دستور کار قرار میگیرد. این امر، تضمینکننده دسترسی همه دانشآموزان به محیطهای آموزشی مناسب و مطابق با استانداردهای لازم خواهد بود.
همچنین، بررسی وضعیت نیروی انسانی موجود و نیازهای آتی در این حوزه، از دیگر ابعاد مهم این تفاهمنامههاست. این بررسی شامل تحلیل تخصصهای مورد نیاز، نیاز به دورههای بازآموزی و توانمندسازی کادر آموزشی، و برنامهریزی برای جذب نیروهای جدید در صورت لزوم میشود. هدف نهایی، افزایش کیفیت آموزش و ارائه خدمات تخصصی به دانشآموزان با نیازهای ویژه از طریق تقویت بنیه انسانی مدارس استثنایی است.
