• انتشار: 1404/01/16 - 03:04
  • تعداد بازدید: 235
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری

اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری با حضور نرگس دستیار مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان روزشنبه 16 فروردین در اداره استثنایی استان برگزار گردید .

10987.mp3 اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان؛ نرگس دستیار با حضور دراولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جدیدضمن تشکر از زحمات همکاران این حوزه  اظهار داشت : خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار ارزشمند می باشد وظیفه  و بر ما واجب است  با ارایه آموزش و مهارت های لازم زمینه فعالیت آنان را به عنوان فردی مستقل  و خودکارآمد در کنار افراد عادی و جامعه فراهم آوریم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر ضرورت  حمایت همه جانبه دانش آموزان با نیاز های ویژه افزود : برنامه ریزی در خصوص تعلیم و تربیت این دانش آموزان به گونه ای باشد که با شناسایی توانمندی و استعدادهای آنان به نهادها و سازمان های ذی ربط  و استفاده از ظرفیت آنان  فضای امنیت شغلی برای زندگی بهتر آنها  بوجود آوریم و وظیفه اداره آموزش و پرورش استثنایی استان  است که  جهت تحقق  این مهم  پیشقدم باشد .

دستیار مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص سنجش بدو ورود اظهار داشت :در  فرایند سنجش نوآموزان و دانش آموزان بدو  ورود اعمال دقت نظر کامل بر اساس استاندارد های تعیین شده و انجام این فرایند در بازه زمانی تعیین شده دو اصل مهم می باشند بنابراین انتظار دارم در سال تحصیلی پیش رو  ضمن تکریم اولیا با اطلاع رسانی موثر و به موقع این فرایند به اولیا  به ویژه اولیای  دانش آموزان مناطق روستایی ، عشایری و کم تر توسعه یافته  شاهد نتایج مطلوب در راستای عدالت آموزشی و تربیتی باشیم .

وی همچنین تصریح کرد : جهش تحصیلی برای برخی از دانش آموزان مستعد به عنوان یک فرصت است اما با برگزاری جلسات گفتمان سازی  و ارایه آگاهی های لازم  به اولیا شرایطی را فراهم سازیم  تا آنان  از جهش تحصیلی به عنوان یک ابزار نگاه نکنند بلکه با  پذیرفتن استعداد ها و توانمندی فرزند خود  اجازه دهند  امر تعلیم و تربیت آنها  متناسب با ویژگی های رشد جسمی و ذهنی صورت گیرد .

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان  در ادامه صحبت های خود خواستار آسیب شناسی در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی شد و گفت : با آسیب شناسی از روند آموزشی و شناسایی  چالش ها ، نقاط قوت و ضعف می توانیم برنامه ریزی تحول گرا یانه ای در راستای مدرسه الگوی تراز سند برای ارایه آموزش باکیفیت و خدمات توانبخشی مناسبی دانش آموزان با نیاز های ویژه فراهم آوریم .

همچنین وی  از ایجاد و احداث مدرسه و هنرستان خاص دانش آموزان اتیسم  بصورت مجتمع در برنامه های پیش بینی شده آتی  استان خبر داد .

در پایان جهانگیر عبدی رئیس اداره استثنایی گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات آموزشی ، تربیتی و فرهنگی انجام گرفته ارایه نمود .

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,گیلان
  • کد خبر : 10987
کلمات کلیدی
روابط عمومی گیلان

روابط عمومی گیلان

تصاویر