اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری
اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری با حضور نرگس دستیار مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان روزشنبه 16 فروردین در اداره استثنایی استان برگزار گردید .
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان؛ نرگس دستیار با حضور دراولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی در سال جدیدضمن تشکر از زحمات همکاران این حوزه اظهار داشت : خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار ارزشمند می باشد وظیفه و بر ما واجب است با ارایه آموزش و مهارت های لازم زمینه فعالیت آنان را به عنوان فردی مستقل و خودکارآمد در کنار افراد عادی و جامعه فراهم آوریم .
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه دانش آموزان با نیاز های ویژه افزود : برنامه ریزی در خصوص تعلیم و تربیت این دانش آموزان به گونه ای باشد که با شناسایی توانمندی و استعدادهای آنان به نهادها و سازمان های ذی ربط و استفاده از ظرفیت آنان فضای امنیت شغلی برای زندگی بهتر آنها بوجود آوریم و وظیفه اداره آموزش و پرورش استثنایی استان است که جهت تحقق این مهم پیشقدم باشد .
دستیار مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص سنجش بدو ورود اظهار داشت :در فرایند سنجش نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود اعمال دقت نظر کامل بر اساس استاندارد های تعیین شده و انجام این فرایند در بازه زمانی تعیین شده دو اصل مهم می باشند بنابراین انتظار دارم در سال تحصیلی پیش رو ضمن تکریم اولیا با اطلاع رسانی موثر و به موقع این فرایند به اولیا به ویژه اولیای دانش آموزان مناطق روستایی ، عشایری و کم تر توسعه یافته شاهد نتایج مطلوب در راستای عدالت آموزشی و تربیتی باشیم .
وی همچنین تصریح کرد : جهش تحصیلی برای برخی از دانش آموزان مستعد به عنوان یک فرصت است اما با برگزاری جلسات گفتمان سازی و ارایه آگاهی های لازم به اولیا شرایطی را فراهم سازیم تا آنان از جهش تحصیلی به عنوان یک ابزار نگاه نکنند بلکه با پذیرفتن استعداد ها و توانمندی فرزند خود اجازه دهند امر تعلیم و تربیت آنها متناسب با ویژگی های رشد جسمی و ذهنی صورت گیرد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه صحبت های خود خواستار آسیب شناسی در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی شد و گفت : با آسیب شناسی از روند آموزشی و شناسایی چالش ها ، نقاط قوت و ضعف می توانیم برنامه ریزی تحول گرا یانه ای در راستای مدرسه الگوی تراز سند برای ارایه آموزش باکیفیت و خدمات توانبخشی مناسبی دانش آموزان با نیاز های ویژه فراهم آوریم .
همچنین وی از ایجاد و احداث مدرسه و هنرستان خاص دانش آموزان اتیسم بصورت مجتمع در برنامه های پیش بینی شده آتی استان خبر داد .
در پایان جهانگیر عبدی رئیس اداره استثنایی گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات آموزشی ، تربیتی و فرهنگی انجام گرفته ارایه نمود .
