رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: هوش مصنوعی، پارادایمی نوین برای استقلال و توانمندسازی دانشآموزان با نیازهای ویژه است
کارگاه بینالمللی «فناوریهای کمکی هوش مصنوعی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه» روز دوشنبه ۱۲ خرداد به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این رویداد تخصصی، دکتر سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با تأکید بر تحول نقش هوش مصنوعی از «ابزار» به «پارادایم بنیادین» در این حوزه، دو محور توانمحوری و عدالت اجتماعی را جهتگیری اصلی سازمان اعلام کرد. وی همچنین از تشکیل «هیئت اندیشهورز» با مشارکت دانشگاههای تهران و علامه، راهاندازی «کارگروه تخصصی هوش مصنوعی» و برنامهریزی برای همایش ملی آموزش استثنایی در آذرماه خبر داد و آمادگی سازمان برای حمایت مالی از طرحهای نوآورانه در این عرصه را اعلام نمود. این کارگاه با حضور اساتید داخلی و بینالمللی از جمله عضو هیات علمی از دانشگاه آلبورگ دانمارک، بر ضرورت بومیسازی فناوریهای هوشمند و توسعه پژوهشهای بینرشتهای برای ارتقای استقلال فردی و اجتماعی دانشآموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد.
نظر دهید