• انتشار: 1404/04/03 - 21:42
  • تعداد بازدید: 269
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی آموزش و پرورش کردستان:

پروژه مهر؛ نماد تحول بنیادین در کیفیت بخشی دستگاه تعلیم وتربیت است

سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: برنامه جامع پروژه مهر زمینه ساز مدارس ایمن و نماد تحول بنیادین در کیفیت بخشی خدمات آموزشی،پرورشی وارتقای دستگاه تعلیم وتربیت است.

11668.mp3 پروژه مهر؛ نماد تحول بنیادین در کیفیت بخشی دستگاه تعلیم وتربیت است

به گزارش روابط عمومی ادراه آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ اقبال خانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه پروژه مهر که در محل اداره استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با شعار "توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه" از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس با تاکید بر عدالت آموزشی وتربیت تمام ساحتی دانش آموزان وتقویت هویت ایرانی اسلامی اجرایی می شود.

خانی گفت: این پروژه هر ساله به منظور آماده سازی و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی می شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا ستاد پروژه مهر در آموزش وپرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۷ کارگروه: برنامه ریزی،ساماندهی، بهسازی منابع وانتخاب وانتصاب مدیران مدارس،تامین وتجهیزات،کیفیت بخشی آموزشی،تربیتی وتندرستی، اطلاع رسانی و توسعه کمی وکیفی تعلیم وتربیت در مدارس کار خود را آغاز کرده است.

خانی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان ،ساماندهی مطلوب وتوانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش وتوزیع کتب درسی و... در حال اجرا است.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات وظرفیت های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی وکارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

خانی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: پروژه مهر فرصتی فراهم می کند که فضا و فعالیت های مدرسه، متناسب با امکانات وخلاقیت عوامل اجرایی و سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان وهمکاران شود.

وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.

وی در پایان تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم وتربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس  وارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان مورد تاکید است.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 11668
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

تصاویر