• انتشار: 1404/03/20 - 06:24
  • تعداد بازدید: 35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست صمیمی مسئولان آموزش و پرورش استثنایی استان با اولیای دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی در حاشیه برگزاری نخستین آزمون نهایی بریل

11642.mp3 نشست صمیمی مسئولان آموزش و پرورش استثنایی استان با اولیای دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی در حاشیه برگزاری نخستین آزمون نهایی بریل

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی؛  همزمان با برگزاری نخستین آزمون نهایی به خط بریل ویژه دانش‌آموزان آسیب بینایی شدید پایه دوازدهم در حوزه امتحانی هنرستان باهنر تبریز، نشستی صمیمی میان جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استثنایی کشورو اولیای این دانش‌آموزان برگزار شد.

 این نشست با حضور سردارپور، سرپرست آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی، و آقای حسن‌زاده، کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با هدف شنیدن مستقیم دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خانواده‌های دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی برگزار گردید.

در این گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره، اولیا ضمن قدردانی از فراهم‌سازی شرایط مناسب و اجرای آزمون به خط بریل، نکاتی را درباره رضایت‌مندی خود را از چاپ سوالات امتحانی به خط بریل ابراز کردند. به گفته آنان، این اقدام باعث افزایش اعتماد به نفس، استقلال و انگیزه در فرزندانشان شده است. همچنین تأکید داشتند که توجه به نیازهای آموزشی خاص این دانش‌آموزان، نشان‌دهنده رویکرد انسانی، حرفه‌ای و عدالت‌محور در نظام آموزشی است. بسیاری از اولیا این اقدام را گامی ارزشمند در راستای احترام به کرامت و توانمندی‌های دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی دانستند و خواستار استمرار چنین برنامه‌هایی در آینده شدند.

 مسئولان نیز با استقبال از مشارکت فعال خانواده‌ها، تأکید کردند که بازخوردهای اولیا نقش کلیدی در شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این فرایند نوآورانه دارد. آنان همچنین اطمینان دادند که نظرات ارائه‌شده به‌صورت مستند ثبت و در برنامه‌ریزی آزمون‌های آینده مدنظر قرار خواهد گرفت.

 سردارپور در این نشست گفت: «نظرات اولیا برای ما چراغ راه است. موفقیت این آزمون حاصل هم‌افزایی میان معلمان، کارشناسان، اولیا و دانش‌آموزان است و بدون شنیدن صدای خانواده‌ها، نمی‌توان به توسعه پایدار این مسیر امید بست.»

 این گفت‌وگو نقطه‌عطفی در تقویت مشارکت خانواده‌ها در فرآیندهای آموزشی و ارزشیابی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه به شمار می‌رود و الگویی قابل تعمیم به سایر استان‌ها محسوب می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار استان ها,آذربایجان شرقی
  • کد خبر : 11642
کلمات کلیدی
روابط عمومی  آذربایجان شرقی

روابط عمومی آذربایجان شرقی

تصاویر