تابستانی پر از شکوفایی
آموزش بیش از ۳۰۰ دانشآموز با نیازهای ویژه در پایگاههای استثنایی خراسان رضوی
کارشناس مسئول فرهنگی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هدف اصلی پایگاه تابستانی را ارتقای توانمندیها، بینش دینی، اعتقادی، روحیه خودباوری و حس مسئولیتپذیری دانشآموزان عنوان کردو از فعالیت ۱۸ پایگاه تابستانه در مدارس استثنایی استان برای آموزش بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره آ»وزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی؛ مهدی رادمهر کارشناس مسئول فرهنگی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی استان افزود : درپایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزشهایی در خصوص فعالیتهای دینی، هنری، مهارتی، ورزشی و ادبی با توجه به نیازهای بومی، استعداد و تواناییهای خود فرا میگیرند.
رادمهر بیان داشت: اوقات فراغت بهترین فرصت برای کشف و شکوفایی استعدادهای نسل آینده و مهارت آموزی آنان در ساحت های مختلف برای تعالی ابعاد شخصیتی نوگلان باغ زندگی است که در صورت نبود برنامه ریزی دقیق، علمی و متناسب با علاقه دانش آموزان این فرصت طلایی به تهدیدی جدی برای بروز آسیب های اجتماعی و هدر رفت انرژی و استعداد آنان تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه شناسایی و پرورش استعدادها، تربیت صحیح و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از مهم ترین رویکردهای طرح غنی سازی اوقات فراغت است تاکید کرد: از اهداف مهم برگزاری کلاسهای تابستانه، آموختن حداقل یک مهارت توسط دانشآموز در طول تابستان، ادامهدار بودن روند تربیت و همچنین پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم و اهداف اصلی طرح اوقات فراغت و فعالیتهای تابستانه در کنار موضوعات رشد اجتماعی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی و اجتماعی دانشآموزان، این است که از روند جریان آسیبهای فردی و اجتماعی جلوگیری میکند.
وی تصریح کرد: هنگامیکه دانشآموزان در عرصه اجتماعی حضور پیدا میکند، اعتماد به نفس، خودشناسی و شکوفایی استعداد، افزایش و سبب درک دانشآموزان به ارزش وجودی خود میشود که در نتیجه پذیرفتن این مسئولیت توسط دانشآموزان باعث میشود که در مسیر آسیبهای اجتماعی قرار نگیرد
وی در پایان خاطر نشان کرد: تابستان فرصتی طلایی جهت شکوفایی استعدادها است و اساساً تابستان زمان استراحت تلقی نمیشود بلکه فعالیتهای تابستان در امتداد فعالیتهای سال تحصیلی است، بنابراین لازم است از این فرصت جهت تعمیق فعالیتهای تربیتی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، تقویت هویت ملی و دینی، خودباوری، مسئولیت پذیری نهایت استفاده شود، همچنین استمرار جریان تربیتی پرورشی و فرهنگی که در سال تحصیلی انجام شود که جریان تربیت منقطع نشود.
