• انتشار: 1404/05/28 - 06:29
  • تعداد بازدید: 190
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روز دوم دوره پایلوت کشوری «رویکردهای ارزیابی و مداخلات خاص یادگیری» در تبریز

12013.mp3 روز دوم دوره پایلوت کشوری «رویکردهای ارزیابی و مداخلات خاص یادگیری» در تبریز

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی؛ دومین روز از دوره‌ی سه‌روزه «رویکردهای ارزیابی و مداخلات خاص یادگیری» که از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ مردادماه به‌صورت پایلوت کشوری در شهر تبریز و به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، با حضور جناب آقای دکتر مصطفوی و مدیران و مربیان مراکز جامع سنجش و خدمات روان‌شناختی کشور ادامه یافت.

این دوره با هدف ارتقای سطح علمی و مهارتی کارشناسان، مدیران و مربیان در زمینه شناسایی، ارزیابی، مداخله و توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری طراحی شده و روز دوم آن به بررسی مباحثی تخصصی و کاربردی اختصاص داشت.

 محورهای آموزشی روز دوم

در طول برنامه، موضوعات متنوع و بنیادینی توسط اساتید و مدرسان دوره آموزش داده شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. نحوه ارجاع دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و ابتدایی به مراکز جامع با تأکید بر دقت، سرعت و ملاحظات روان‌شناختی.

2.آشنایی و آموزش کار با سامانه اختلالات به‌عنوان بستری هوشمند برای ثبت، پیگیری و مدیریت فرآیندهای ارزیابی و مداخله.

3.بررسی علمی و تخصصی انواع پردازش شناختی و نقش آن‌ها در فرایند یادگیری.

4. آموزش شیوه‌های ارجاع و ارزیابی دانش‌آموزان مبتنی بر معیارهای علمی و استاندارد.

5. طراحی پروتکل مداخله به‌صورت بند به بند و مرحله به مرحله، با هدف ارائه مداخلات دقیق و شخصی‌سازی‌شده.

6. تعیین چارچوب و زمان‌بندی جلسات بازی‌درمانی برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری از سنین پیش‌دبستانی.

7. آموزش روش‌های تخصصی در زمینه ارزیابی و تفسیر آزمون‌های دانش‌آموزان به‌منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر در مداخلات آموزشی.

اهمیت برگزاری دوره

این دوره به‌عنوان نخستین تجربه پایلوت کشوری، بستری ارزشمند برای تبادل تجربیات، هم‌افزایی علمی و ارتقای مهارت‌های تخصصی مربیان و مدیران مراکز جامع فراهم کرده است. کارشناسان معتقدند آموزش این رویکردها می‌تواند تحولی بنیادین در شناسایی زودهنگام و مداخلات بهنگام مشکلات یادگیری ایجاد کند.

در پایان روز دوم، شرکت‌کنندگان ضمن مرور آموخته‌ها و طرح پرسش‌های تخصصی، بر اهمیت اجرای این دانش‌ها در عمل و اثرگذاری مستقیم آن بر کیفیت خدمات آموزشی و درمانی دانش‌آموزان تأکید کردند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,آذربایجان شرقی
  • کد خبر : 12013
کلمات کلیدی
روابط عمومی  آذربایجان شرقی

روابط عمومی آذربایجان شرقی

تصاویر