معلمان البرزی در جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری، تجارب خود را به نمایش گذاشتند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان البرز با اشاره به اعلام نتایج جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری استان البرز گفت: «معلمان مدارس استثنایی استان البرز به خوبی در این جشنواره درخشیدند. در این جشنواره حدود ۱۰۸ نفر شرکت کرده بودند. از این تعداد، ۱۳ اثر در ۹ حوزه موفق به کسب رتبه برتر شدند که شامل ۶ نفر در بخش انفرادی و در بخش گروهی، ۷ گروه ۵ نفره میشود. از میان این آثار ، ۱۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که نشاندهنده کیفیت و تنوع آثار ارائه شده است.»
11598.mp3
معلمان البرزی در جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری، تجارب خود را به نمایش گذاشتند
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان البرز، حمیده سلیمانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در خصوص نتایج جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری استان البرز گفت: «نتایج این جشنواره به تازگی اعلام شد. در این جشنواره حدود ۱۰۸ نفر از معلمان مدارس استثنایی استان البرز در آن شرکت کرده بودند. از این تعداد، ۱۳ اثر در ۹ حوزه موفق به کسب رتبه برتر شدند که شامل ۶ نفر در بخش انفرادی و در بخش گروهی، ۷ گروه ۵ نفره میشود. از میان این آثار ، ۱۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که نشاندهنده کیفیت و تنوع آثار ارائه شده است.»
وی ادامه داد: «یکی از موقعیتهایی که میزان شکوفایی تجارب جدید در امر تدریس را با تکیه بر تجارب ارزشمند معلمان به نمایش میگذارد، برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری است. این جشنواره بر اساس راهکار 11-7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار میشود و به توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندیهای حرفهای به شکل فردی و گروهی میان معلمان کمک میکند. همچنین این جشنواره فرصتی است برای تبادل تجارب و دستاوردها در سطح ملی و محلی.»
سلیمانی در ادامه افزود: «در سال تحصیلی 1404-1403، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام به برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری به صورت الکترونیکی نموده است. اهداف این جشنواره شامل توسعه کیفی منابع انسانی از طریق تقویت مهارتهای حرفهای، تشویق و ترغیب کارکنان آموزشی، فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و نوآوری، و استفاده از روشهای نوین آموزشی است.»
وی همچنین به دیگر اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: «ما در تلاش هستیم تا زمینه مناسبی برای مشارکت آموزگاران و دبیران در استفاده از بازی و مهارتهای دستوری در امر آموزش فراهم کنیم. همچنین، تشویق و ترغیب به استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی- یادگیری از دیگر اهداف ماست. این جشنواره همچنین به کارگیری یافتههای پژوهشی در زمینه روشهای آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و توانبخشی را تسهیل و بهبود میبخشد.»
