• انتشار: 1401/09/23 - 09:26
  • تعداد بازدید: 489
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت هفته پژوهش و فناوری صورت گرفت:

تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده مدارس استثنایی شهر تهران

آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده برتر مدارس استثنایی شهر تهران انجام شد.

6562.mp3 تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده مدارس استثنایی شهر تهران

به گزارش معاونت آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر اسماعیل برقی ضمن گرامی داشت هفته پژوهش این مناسبت را به همه پژوهشگران در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تبریک گفت.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی گفت: این هفته فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و یافتن راهکار برون رفت از مشکلات و تقویت برنامه ها و فعالیت های پژوهشی است.

پژوهش در ادبیات غنی ایران مورد تأکید فراوان قرار گرفته و همچنین اسناد بالادستی و همه مسئولان بر آن تأکید زیادی دارند.

پژوهش تلاش و فعالیت علمی است که چهار ویژگی خلاقیت، نوآوری، استفاده از روش ها علمی و ایجاد دانش جدید دارد. پژوهش زیربنای توسعه و از طرف دیگر آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه است، بنابراین باید با استفاده از پژوهش، برنامه ها را در آموزش و پرورش اصلاح کرد و بهبود و پیشرفت داد. کارایی و بهروری را افزایش داده و راه حل های اساسی برای مسائل پیدا کرد و بطور کل سلامت و صحت تصمیم گیریها را تضمین کرد.

آموزش و پرورش دو روی سکه دانش هستند و  از هم جدایی ناپذیرند.

در سند تحول بنیادین تأکید زیادی بر پژوهش شده و یکی از زیر نظام های سند تحول بنیادین، زیرنظام پژوهش و ارزشیابی است. هدف اصلی سرمایه گذاری در فعالیت های پژوهشی آموزش و پرورش ، بهبود کیفیت تعلیم و تربیت و بهسازی نظام آموزشی است. باید برای پژوهش ارزش قایل شویم و پژوهش در تصمیم گریها نفوذ کند و هر برنامه یک پیوست پژوهشی داشته باشد. برنامه ریزان آموزشی بدون اتکا به پژوهش، توفیق چندانی در اجرای و یا اصلاح مسایل آموزشی نخواهد داشت. هر طرح جدید و اصلاحی که متکی به پژوهش نباشد، محکوم به شکست است. به طورکلی برای بهتر شدن و تغییر کردن باید پژوهش کرد.

 باید روحیه پژوهش در معلمان کودکان استثنایی ایجاد شود و همه معلمان، پژوهشگر و همه کلاس ها محیط پژوهشی باشد و با شیوه های مختلف چون درس پژوهش، اقدام پژوهی و پژوهش های کمی و کیفی و شرکت در جشنواره های مختلف این روحیه در معلمان ایجاد شود.

باید در آموزش و پرورش استثنایی، پژوهش از حد یک احساس بگذارد و به صورت فرهنگ در آید.

وی ضمن تشکر از همکاران برگزیده در بخش های مختلف پژوهشی گفت: نکته مهم دیگر کاریست یافته ها در آموزش و پرورش استثنایی است. باید راهکار نشر و اشاعه نتایج پژوهشی بکار گرفته شود و سمت و سوی پژوهش ها نیازهای واقعی سازمان و پژوهش های کاربردی باشد. دانش آموزان نیز باید روحیه پژوهشگری و پرسشگری داشته باشند و در جشنواره های مختلف شرکت کنند.

در این مراسم از معلمان و مدیران برگزیده در بخش های مختلف پژوهش تقدیر بعمل آمد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار استان ها,اخبار معاونت آموزشی,اطلاعیه برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی,اخبار معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی,مناسبت ها
  • کد خبر : 6562
کلمات کلیدی
زهرا  ملک زاده

زهرا ملک زاده

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید