رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي اعلام كرد:
فعاليت 14 پايگاه به منظور سنجش حدود 12 هزار نوآموز در خراسان جنوبي
رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان خراسان جنوبي از آغاز فعاليت 14 پايگاه به منظور سنجش حدود 12 هزار نوآموز در اين استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، در ابتدای جلسه محمدعلي واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي در زمینهی اهمیت اجرای برنامه سنجش در جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی و تاثیر آن درپیشرفت تحصیلی و پیشگیری از بروز مشکلات مطالبی را مطرح نمود.
مرضيه بااطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نيز تشخیص و پیشگیری از بروز بیماری ها و جلوگیری از تشدید معلولیتها با شناسایی آنها در زمان طلایی مداخله زودهنگام ، کمک به بهبود کیفی آموزش در مدارس عادی با شناسایی استعدادها و توانمندی های دانش آموزان و جایدهی آموزشی مناسب آنها را برخي از اهداف اجراي طرح سنجش عنوان كرد.
وي جلوگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل در مدارس با شناسایی دانش آموزان آسیب دیده در حیطه های شنوایی ، بینایی ، جسمی – حرکتی ، دیرآموز و ارائه خدمات تلفیقی و تلاشهای جبرانی و وسایل توانبخشی و آموزشی مورد نیاز، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان جهت مطالعه و برنامه ریزی ، بررسی آمار کودکان با نیازهای ویژه را از ديگر اهداف اين طرح بزرگ دانست.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و دبیر اجرایی برنامه سنجش ضمن ارائه گزارش عملکرد سنجش سال 97 گفت: در سال گذشته تعداد 11 هزار و 840 نوآموز بدو ورود به دبستان و 4هزار و 551 نوآموز پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی افزود: عوامل اجرایی سنجش در 14 پایگاه سنجش ثابت و سیار در استان کار ارزیابی سلامت بینایی، شنوایی، جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود 16 هزار و ۵۰۰ نو آموز را تا پایان شهریور امسال انجام می دهند.