• انتشار: 1398/09/20 - 10:50
  • تعداد بازدید: 295
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه

افزایش ۴۲ برابری اعتبار سرویس رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه در دولت تدبیر و امید

هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

2285.mp3 افزایش ۴۲ برابری اعتبار سرویس رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه در دولت تدبیر و امید


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر سید جواد حسینی در این نشست که با دستور بررسی مسائل دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کرمانشاه برگزار شد گفت: تامین اعتبار سرویس رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه یکی از عوامل مهم در کاهش نرخ ترک تحصیل این دانش آموزان است و اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه در دولت تدبیر و امید ۴۲ برابر افزایش یافته است.


وی تصریح کرد: برای تامین هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان می توان از ظرفیت شورای شهر استفاده کرد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز مبلغی بیشتر  از تعهد خود به استان کرمانشاه اختصاص خواهد داد.


معاون وزیر با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه  ۷.۴ متر مربع است اظهار داشت: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور  ۵.۲ متر مربع است که با همت خیرین،  وضعیت استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر  است.


وی افزود:  فضای مورد نیاز برای دانش آموزان استثنایی باید بیشتر از فضای دانش آموزان عادی باشد و میانگین سرانه فضای آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور بیش از ۱۰ متر مربع است


وی افزود: میانگین هزینه دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز  ۵ برابر بیشتر از دانش آموزان عادی است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سیاست اصلی این سازمان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را حرکت از تفکیک به تلفیق و از تلفیق به سمت فراگیری دانست و افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید  تاکنون ۷۳ هزار دانش آموز  با نیازهای ویژه  دانش آموز فراگیر شده اند  که‌‌ رشد  ۸۲ برابری را نشان می دهد.


وی گفت: در راستای سیاست فراگیر سازی، ۱۲ هزار مدرسه در کشور، دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده اند.


حسینی با بیان اینکه ۴۲ مرکز اوتیسم در کشور بیش از ۲ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارند اظهار داشت:  ۱۴ استان در کشور مرکز اوتیسم ندارند که اگر زمین این مراکز تامین شود خیرین تعهد ساخت این مدارس را داده اند.


معاون وزیر با تاکید براینکه ۱۲ مرکز جامع توانبخشی تحت عنوان مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی خانواده ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه و خانواده های آنان در کشور فعالیت دارند افزود: نیروی انسانی و تجهیزات مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی خانواده استان کرمانشاه در حد امکان تامین خواهد شد.


وی گفت: ۵۰ درصد ساخت مرکز پیش حرفه ای و حرفه ای  را وزارت آموزش و پرورش تقبل می‌کند و ۵۰ درصد بقیه نیز از اعتبارات استانی و مشارکت خیرین تامین خواهد شد.


حسینی با بیان اینکه به انسان ها باید نگاه دارایی محور داشته باشیم و این دارایی ها را ببینیم و رشد دهیم افزود: دانش آموزان استثنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند که باید دارایی های آنان را رشد دهیم.


وی در پایان گفت:  مناسب سازی جامعه، معلمان، والدین و کتب درسی رویکرد اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.


شایان ذکر است : ۳ هزار و ۹۱۷ دانش آموز با نیاز ویژه در استان کرمانشاه در حال تحصیل هستند  که ۴۱۵ همکار فرهنگی در ۷۶ مرکز و کلاس ضمیمه کار تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.


 


 


 


 


 


 




 


 


 



 



 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2285
کلمات کلیدی