• انتشار: 1398/10/16 - 21:10
  • تعداد بازدید: 260
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با فدراسیون ورزشی ناشنوایان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از انعقاد تفاهم نامه فی ما بین با رئیس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان کشور خبر داد و اظهار داشت: تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینکه یکی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحت های تعلیم و تربیت بر دیگر ساحت ها نیز می باشد.

2381.mp3 انعقاد تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با فدراسیون ورزشی ناشنوایان

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر حسینی افزود: جوهره اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تربیت بدنی و سلامت است که از اهمیت ویژه ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برخوردار است.


وی در ادامه تصریح کرد: تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینکه یکی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحت های تعلیم و تربیت بر دیگر ساحت ها نیز می باشد.


دکتر حسینی افزود: برای دانش آموزان با نیازهای ویژه سه موضوع است که نسبت به دانش آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است و آن ورزش، هنر و رویکرد مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد.


وی با اشاره به منعقد کردن تفاهم نامه ای میان فدارسیون ناشنوایان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ما باید بتوانیم در همه ی زمینه های ورزشی همکاری های گسترده ای داشته باشیم و باید فراتر از این تفاهم نامه در صحنه عمل این فعالیت های مشترک را با کمک فدراسیون ، به منظور ارتقاء تعلیم و تربیت و سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه، داشته باشیم.


وی با بیان اینکه خوشبختانه در مشارکت های کلان در آموزش و پرورش استثنایی به خوبی پیش رفته ایم، افزود: در جلساتی که با خیرین مدرسه ساز کشور داشته ایم قول ساخت 210 مدرسه را داده اند که با نام آغازی برای یک پایان نام گذاری شده است و در مشارکت های خرد هم همکاری های لازم در زمینه های مدرسه یاری، هنریاری، فن یاری، دانش یاری و ورزش یاری را نیز داشته باشیم.


دکتر حسینی در ادامه در تبیین این موضوع اضافه کرد: مدرسه باید هنریار داشته باشد یعنی هنرمندی که می تواند به نظام مدرسه کمک کند و یا استاد دانشگاه می تواند در زمینه دانش یاری کمک کند و ما باید در این راستا بتوانیم در محیط مدرسه ورزش یاری را نیز از ناحیه فدراسیون ها و انجمن های ورزشی و یا اولیاء علاقه مند به ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گسترش دهیم.

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2381
کلمات کلیدی