• انتشار: 1398/09/13 - 10:43
  • تعداد بازدید: 277
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
حسینی در نسشت خیرین مدرسه ساز خبر داد:

به زودی بزرگترین مجموعه ورزشی و تفریحی آبی ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه در مشهد افتتاح می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درنشست خیرین مدرسه ساز از افتتاح بزرگترین مجموعه ورزشی وتفریحی آبی ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه که با همت خیرین مدرسه ساز در مشهد احداث شده است، در آینده ای نزدیک خبر داد.

2235.mp3 به زودی بزرگترین مجموعه ورزشی و تفریحی آبی ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه در مشهد افتتاح می شود


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر حسینی در نشست خیرین مدرسه ساز که به مناسبت یازدهمین سالگرد تشکیل انجمن خیرین مدرسه ساز دانش آموزان استنثایی و روز جهانی معلولین تشکیل شد، با اشاره به این که معلمان حتی در دوره بازنشستگی نیز از تمام دارایی های خود در اعتلای آموزش و پرورش استفاده می کنند گفت: در نوشهر معلم بازنشسته ای با تنها دارایی خود، یک هنرستان سه طبقه برای دانش آموزان استثنایی ساخته بود، در زمان افتتاح این مدرسه ، تاکید کرد که اموال و دارایی ها زمانی منجر به خشنودی می شود، که در راهی باشد که موجب آسایش و آرامش دیگران بکار گرفته شود و این خشنودی، قابل قیاس با هیچ احساس دیگری نیست.


وی با بیان اینکه احساس نیاز به پیشرفت، الگوی توسعه جهانی است، تصریح کرد: اگر در جامعه ای احساس نیاز را زنده کردید،که افراد جامعه با یکدیگر مسیر پیشرفت را طی نمایند،این احساس هر قدر در جامعه فراگیرتر شود، پیشرفت و توسعه آن جامعه سرعت بیشتری خواهد یافت.


وی افزود: نگاهی به دستاوردهای معلولین در نمایشگاههایی که این روزها به مناسبت روزجهانی معلولین ایجاد شده است، نشانه بارز این واقعیت زیباست که معلولیت محدودیت نیست.


حسینی در تبیین این موضوع بیان کرد: اما برای تجلی استعدادهای افراد دارای معلولیت باید جامعه، انعطاف لازم را در جهت همراهی و مشارکت این گروه را داشته باشد و این انعطاف با ایجاد تطابق و متناسب سازی با نیازهای افراد با نیازهای ویژه بدست خواهد آمد، که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی محتوا، فضا و تجهیزات، فرآیندهای یاددهی و یادگیری، معلمان ، دانش آموزان عادی، والدین در اولویت سیاست ها و برنامه ها قرار دارد.


وی با طرح این پرسش که آیا نقصان آن چیزی است که در محدودیت های جسمی یا ذهنی یا حسی در افراد دیده می شود؟گفت:  فردی که عدالت خواه نیست و به حقوق شهروندی افراد بی توجه است و انصاف ندارد، اخلاص ندارد، معلول واقعی است، این ها نقصان واقعی محسوب می شود، درحالی که محدودیت های جسمی و حرکتی و ذهنی و حسی ، فقط یک تفاوت است که درنظام آفرینش در تمام افراد دیده می شود.


وی افزود: اما با تامل در زندگی افراد دارای معلولیت، می توان دریافت که غالبا این خصیصه ها و فضایل شخصیتی،از جمله پاکی وصداقت و همدلی و یکرنگی، دراین قشر بیشتر دیده می شود، از این رو باید به همان میزان که فضای فیزیکی جامعه متناسب سازی می شود، باید محیط روانی جامعه نیز متناسب سازی شود، تا شکوفایی انسانها و انسانیت در جامعه را شاهد باشیم.
وی خطاب به خیرین حاضر در جلسه گفت: شما برای گروهی از کودکان ونوجوانان این سرزمین مدرسه می سازید که به آلاینده های دنیا آلوده نشده اند وصفا و صداقت در رفتار وکردار آنها موج می زند، در این راستا در سیاست فراگیر سازی با قرار گرفتن این دانش آموزان در کنار دانش آموزان عادی، انطباق و ا‌نعطاف اجرا می شود و فرآیندهای مدرسه، انسان دوستی و فضایل مثبت در دانش آموزان رشد می کند.


حسینی همچنین ادامه داد: برای پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیاز های ویژه در کشور به احداث 200 مدرسه ویژه در کشور نیاز دارد.


وی با بیان اینکه درحال حاضر47 مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم در کشور وجود دارد،افزود: این گروه از دانش آموزان با محدودیت های ارتباطی و ضعف درمهارتهای کلامی، حساسیت های بالای شنیداری ودیداری، نیاز به مدرسه ای استاندارد که بتواند پاسخگوی نیازهای آموزشی وتوانبخشی این طیف از دانش آموزان باشد ، دارند که در 14 استان مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم وجود ندارد و نیاز به مشارکت خیرین نیکوکار، برای رفع این مشکل است.


دکتر حسینی گفت: به لحاظ ضرورت رشد مهارتهای حرکتی ، دانش آموزان دارای نیاز ویژه به فعالیت های ورزشی بیش از سایر دانش آموزان دارند که در کشور 31 سالن ورزشی وجود دارد،که متاسفانه در 15 استان هنوز سالن ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه نداریم.


وی افزود: آموزش های مهارتی به گونه ای که هریک از این دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل دست کم یک مهارت داشته باشند، از ضرورتهای آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز ویژه است،که در حال حاضر حدود 11 هزار دانش آموز در 169 رشته فنی وحرفه ای در مدارس کار و دانش و فنی ، حرفه ای به تحصیل اشتغال دارند،که توسعه 36 رشته مهارتی برای توانمند سازی دانش آموزان با نیاز ویژه را در دستور کار سازمان قرار دادیم.


حسینی در تبیین این مطلب افزود: بازارچه های اشتغال، تولید و کارآفرینی و توزیع کالاهای تولیدی دانش آموزان از ضرورتهایی است که باید درکنار ایجاد رشته های مهارتی مد نظر قرار گیرد،لذا در این بخش نیز به ورود جدی خیرین محترم نیاز است.
وی به حالت روحی دانش آموزان زیارت اولی در آستانه ثامن الائمه اشاره کرد وگفت: در مشهد یک اردوگاه
  استاندارد برای دانش آموزان با نیاز ویژه وجود دارد، لذا باید تلاش کنیم دانش آموزان بتوانند از معنویت زیارت امام هشتم بهره مند شوند،
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با اعلام خبر افتتاح بزرگترین مجموعه ورزشی وتفریحی آبی ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه که با همت خیرین مدرسه ساز احداث شده است، در آینده ای نزدیک گفت، اردوگاه 2.7 هکتاری در همدان را که بیش از 13 سال با وجود ظرفیت های بسیار مناسب رها شده است ، که تلاش میکنیم
  بتوانیم این اردوگاه را که در بهترین و زیباترین موقعیت مکانی شهر قرار گرفته است را برای بهره برداری دانش آموزان با نیاز ویژه سراسر کشور با هدف ایجاد تنوع در موقعیت های یادگیری تکمیل کنیم.


وی با تقدیر و تشکر از خیرین گفت: خاضعانه به عنوان خادم دانش آموزان دارای نیازهای ویژه به تک تک خیرینی که در کار رفع نیازهای آموزشی و پرورشی و توانبخشی تلاش می کنند، دورد می فرستم و دست آنها را می بوسم و از شما تقاضا می کنم در راستای تامین  امکانات تحصیلی این دانش آموزان همراه ما باشید، که ما به این همراهی افتخار می کنیم.


 


 

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2235
کلمات کلیدی