• انتشار: 1398/09/16 - 17:25
  • تعداد بازدید: 318
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی در نشست مشترک مجمع خیرین آموزشهای فنی حرفه ایی با مسئولین مربوط در سازمان آموزش و پرورش استثنایی :

تدوین سند جامع آموزشهای فنی حرفه ای تجهیزات و کار آفرینی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مشترک مجمع خیرین آموزشهای فنی حرفه ایی از تدوین سند جامع آموزشهای فنی حرفه ای تجهیزات و کار آفرینی خبر داد.

2253.mp3 تدوین سند جامع آموزشهای فنی حرفه ای تجهیزات و کار آفرینی


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، دکتر حسینی افزود: توسعه موضوعی و قلمرو مشارکت، یکی از سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خواهد بود .


وی تصریح کرد: در این حوزه توسعه مشارکت در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز به مجمع خیرین آموزشهای فنی حرفه ای و نیز مجمع خیرین مدرسه یاری را دنبال خواهیم کرد.


دکتر حسینی اظهار داشت: مجمع خیرین آموزش های فنی  حرفه ای در چند قلمرو می تواند با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در قالب یک تفاهم نامه جامع همکاری نماید.


 


·          قلمرو اول آموزش نیروی انسانی


 


دکتر حسینی بیان داشت: قلمرو اول آموزش نیروی انسانی است که در این راستا هنر آموزان هنرستانهای فنی  حرفه ای و کار و دانش که قریب به 12 هزار هنرجو در مدارس ویژه استثنایی و پذیرا مشغول تحصیل می باشند و در 196 رشته آموزش می بینند، یکی از محور های عمده این است که این عزیزان از حیث مهارتی اولا به روز شوند و ثانیا قلمروهای جدید آموزش فردی آنها تسریع و در این زمینه توانمندی های لازم را کسب نمایند.


وی در ادامه افزود: در کنار آموزش هنرآموزان، آموزش مشاورین مدارس نیز برای تحقق سیاست توسعه متوازن از ضروریات است که در این قلمرو ضعیف مجمع خیرین آموزشهای فنی حرفه ای می توانند نقش هادیان فنی برای دانش آموزان مقطع متوسط اول را برای جذب آنها به هنرستانهای کار و دانش و فنی  حرفه ای ایفا نمایند.


 


·          قلمرو دوم؛ توسعه و تجهیز هنرستانها و کارگاهها و استاندارد سازی آنها


دکتر حسینی همچنین بیان داشت: توسعه و تجهیز هنرستانها و کارگاهها و استاندارد سازی آنها محور بعدی همکاریهای این مجمع با سازمان آموزش و پرورش استثنایی می باشد.


 


 


·          طرح ایران مهارت


 


وی در خصوص استفاده از ظرفیت طرح ایران مهارت و نیز جشنواره های مهارتی سازمان، ایجاد مراکز رشد و کارآفرینی در هنرستانهای ( طرح مرکاب) به گونه ایی که دست کم هر منطقه آموزشی یک مرکز رشد و کارآفرینی داشته باشد نیز تاکید کرد.


 


·          طرح آموزش همراه با تولید


 


دکتر حسینی در ادامه افزود: تمرکز و توجه به رشته های مهارتی جدید با توجه به نیاز سیستمی جامعه، ارتباط با سایر سازمانها و نهاد ها مثل وزارت صمت و سازمان فنی حرفه ای، استفاده از ظرفیت هنرستانها در ساعات غیر آموزشی به عنوان مراکز کارگاهی و نیز عرضه محصولات دانش آموزان و نمایشگاه دایمی، طرح ایجاد شبکه هنرستانها به منظور تولید، توزیع و مصرف تجهیزات و اقلام مورد نیاز آموزش و پروش  و جامعه، طرح یک روز با هنرستانها به منظور آشنایی دانش آموزان با وضعیت رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش، طراحی اپلیکیشن های موبایلی هنرستانها به منظور معرفی نیازمندی های جامعه و بازار کار، فعالیت ها و تولیدات و ظرفیت های هنرستانها ، ایجاد مراکز جامع هنرستانی توسط بخش خصوصی به شکل غیر دولتی متناسب با نیاز جامعه و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت استفاده های مهارتی و کارگاهی، محور های مهم و قابل توجهی است که می توانند بین مجمع خیرین توسعه آموزشهای فنی حرفه ای و سازمان آموزش و پرورش استثنایی شکل گیرد.


وی در پایان تأکید کرد: ما باید به تدوین سه سند جامع آموزشهای فنی حرفه ای، سند جامع تجهیزات و استانداردسازی فضا و تجهیزات هنرستانی و سند جامع کارآفرینی که در عرصه توسعه آموزشهای مهارتی، فنی است، همت گماریم.


 


 


 




 

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2253
کلمات کلیدی