• انتشار: 1397/11/08 - 09:45
  • تعداد بازدید: 265
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دكتر قدمي اعلام كرد:

دانشگاه ها در حوزه اوتیسم عملکرد مناسبی ندارند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانشگاه ها در حوزه اوتیسم عملکرد خوبی نداشته و نیروی مختص اوتیسم را تربیت نکردند.

1518.mp3 دانشگاه ها در حوزه اوتیسم عملکرد مناسبی ندارند

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، دكتر مجید قدمی بيان داشت: این سازمان باید معلمی را از دانشگاه تحویل بگیرد که بتواند دانش آموزان اوتیسم را تربیت کند اما به دلیل اینکه دانشگاه ها به وظیفه خود عمل نکردند، سازمان مجبور شد خود این اقدام را انجام دهد.


وی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به این نتیجه رسید که امیدی به دانشگاه ها نیست و باید مجموعه کتاب هایی را درباره آموزش دانش آموزان اوتیسم گردآوری و منتشر کند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: قلم زدن، تولید محتوا، طراحی و برنامه ریزی آموزشی در این زمینه کار آسانی نیست اما تا کنون در سه پایه کتاب تولید شده و انتشار کتاب های سه پایه دیگر نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این قشر از دانش آموزان حق دارند که آموزش ببینند و باید از نفتی که در ایران تولید می شود، بهره مند شوند.
قدمی با اشاره به بودجه 10 هزار میلیارد ریالی امسال سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: بین 60 تا 70 میلیون ریال با توجه به نوع معلولیت برای دانش آموزان استثنایی نیاز است، در حالی که برای هر دانش آموز عادی بین 25 تا 30 میلیون ریال هزینه می شود.
وی به فعالیت 48 مرکز آموزش اوتیسم در کشور شامل 30 مرکز دولتی اشاره کرد و یادآور شد: بنابر آمارهای جهانی از هر 65 نوزاد یک نفر به اوتسیم متبلا می شود اما سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بچه های بین 50 تا 70 درصد را در این مدرسه ها پذیرش می کند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: بر اساس ابزارهای تشخیصی این سازمان، دانش آموزانی که مجوز ورود به این مدرسه را دریافت نکنند باید خدمات توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی برای آنها در نظر گرفته شود.
وی آموزش و پرورش استثنایی در جهان را مرهون پیگیری پدران و مادران دانش آموزان دانست و تصریح کرد: پدران و مادران باید از احقاق حق آنها دفاع کنند که ارائه آموزش یکی از مولفه ها است و باید مسائل مالی و اشتغال نیز از سوی انجمن اوتیسم دنبال شود.
قدمی با اشاربه ساخت 190 مدرسه از سوی افراد نیکوکار برای دانش آموزان استثنایی در کشور افزود: گرچه جهت گیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به سمت اشتغالزایی و حرفه آموزی می رود اما خانواده ها باید همواره پیگیر باشند تا مسوولان نیز بتوانند با هم افزایی از آنها حمایت کنند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نسبت دانش آموزان مبتلا به اوتیسم چهار پسر به ازای یک دختر می باشد که در هفت گروه از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ارتباط عاطفی و اختلال یادگیری جای می گیرند
قدمی با اشاره به تلاش ها برای راه اندازی دست کم یک مدرسه اوتیسم در همه استان ها اضافه کرد: برنامه ریزی در این زمینه از پیچیدگی های ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی است.
وی در مورد مدرسه اوتیسم کاشان نیز عنوان کرد: این سازمان با کمک اداره کل استان اصفهان تجهیزات مدرسه را تامین خواهد کرد و در صورت به حد نصاب رسیدن از نظر تعداد دانش آموزان، مدرسه مستقل خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 1518
کلمات کلیدی