گردهمایی مدیران کل و معاونین سازمان نوسازی مدارس؛
دكتر قدمي: هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنائی کشور با اشاره به وجود ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور گفت: آموزشوپرورش امروز به دنبال عادیسازی و یکپارچگی دانشآموزان است و هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزشوپرورش استثايي، دكتر مجید قدمی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با تأکید بر توجه به تفاوتهای فردی افراد، اظهارکرد: سال گذشته ۸۳هزاردیرآموز در طرح سنجش معرفی شدند که این نشان میدهد مخاطبان ما یکسان نیستند و طیف گستردهای را شامل میشوند و این فقط یک مصداق از تفاوتها است؛ فضای آموزشی در مواجهه با این تفاوتها باید آماده باشد.
وی افزود: دانشآموز دیرآموز در یک نظام آموزشی مناسب با یک فضای متناسب با شرایط میتواند پیشرفت خوبی داشته باشد.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با تمجید از اجرای طرح توصیفی در مدارس ابتدایی بیان کرد: آموزشوپرورش امروزی به سمت ارزیابیهای کیفی پیش میرود و در طرح توصیفی هم همین موضوع موردتوجه قرارگرفته است و وظیفه ما شناسایی دانشآموزان در طرحهای کیفی است.
دكتر قدمی به آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره و اظهارکرد: بیش از ۷۸ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه داریم همچنین ۶۷ هزار دانشآموز در مدارس عادی تلفیقی تحصیل میکنند.
معاون وزير آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه آموزشوپرورش پیشرفته به سمت تلفیقی سازی است چراکه مدرسه باید نمایی از جامعه باشد و خط قرمز ما زمانی است که دانشآموز نتواند در مدرسه عادی تحصیل کند.
وي با اشاره به موضوع اختلالات یادگیری، اظهارکرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان دچار مشکلات اختلال یادگیری هستند و این افراد دارای هوش عادی بوده، اما در یک یا دو درس مشکلدارند که تحقیقات نشان میدهد معلم بیسواد یا کمسواد در دوره ابتدایی میتواند باعث اختلال یادگیری شود و به همین دلیل گفته میشود معلم دوره ابتدایی باید اصولی انتخاب شود.
دكتر قدمی تأکید کرد: هدف سازمان استثنایی عدالت آموزشی است و با توجه به زیر نظام فضا و تجهیزات نظام روانشناسی فضا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ضرورت دارد.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی كشور با اشاره به مدارس اوتیسم گفت: ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که باید تعداد آن به ۳۲ برسد البته در طراحی مدارس اوتیسم هم باید به طراحی و روانشناسی رنگ توجه شود.