رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان:
شاخص "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان" در استان کرمان در دولت "تدبیر و امید" رشد قابل توجهی داشته است
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: شاخص "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان" در استان کرمان از حدود 75 درصد به 99.6 درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.
.jpg)
وی با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه را با کیفیت مطلوبی انجام داده، گفت: ارائه خدمات توانبخشی داخل و خارج از مدرسه، توسعه استفاده از بسترهای نرم افزاری و رویکردهای نوین در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، توسعه آموزش های تلفیقی – فراگیر و توسعه مناسب سازی محیطی و فرهنگی برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید بوده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به ایجاد استودیوی تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: آموزش معلمان برای تولید محتوای الکترونیکی، تولید صدها ساعت برنامه آموزشی محتوای الکترونیکی اعم از آموزشی، پرورشی و توانبخشی، تهیه و توزیع حدود 1200 دستگاه تبلت، گوشی هوشمند و لپ تاپ برای استفاده دانش آموزان و راه اندازی پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در شبکه شاد از اصلی ترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم جدید کرونا بوده است.
صفوی اظهار داشت: سه بسته تحولی "مدرسه انطباقی"، "مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها" و "کاهش تمرکز و اجتماعی شدن" در مجموع با ۸ برنامه و ۳۶ فعالیت تدوین و اجرایی شده و بیش از 50 درصد تحقق یافته است.
وی پیگیری و افزایش حقوق فرهنگیان، به روز رسانی دیون و معوقات آموزش و پرورش، افزایش بودجه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ارائه خدمات حمایتی، تجهیزات آموزشی و توانبخشی، بازسازی مدارس خشت و گلی، برچیدن سیستم های گرمایشی ناایمن و تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی شوفاژ، توسعه اماکن ورزشی و افزایش سرانه دانش آموزی مدارس را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی وزیر فعلی آموزش و پرورش دانست.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی همچنین به کشف استعداد ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه و راه یابی دو دانش آموز دختر نابینا به تیم ملی گلبال و یک دانش آموز کم توان ذهنی برای تیم دو و میدانی 400 متر اشاره کرد و افزود: راهیابی 16 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه رشته ادبیات و علوم انسانی به رشته های برتر دانشگاه های دولتی، کسب رتبه دوم کشوری در شاخص های اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی، کسب رتبه برتر کشوری شورای آموزش و پرورش، کسب 27 رتبه برتر دانش آموزی در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه و کسب 3 رتبه برتر کشوری توسط همکاران فرهنگی در مسابقات قرآن، عترت فرهنگیان از جمله موفقیت های کسب شده در آموزش و پرورش استثنایی است.
نظر دهید