رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي اعلام كرد:
فعاليت 1570 مدرسه استثنايي در كشور
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 150 هزار دانش آموز معلول در بیش از 1570 مدرسه استثنایی سال تحصیلی جدید را آغاز كردند.

دكترمجید قدمی در گفت و گو با واحد روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشوربيان داشت: در سال تحصیلی 97-98 حدود 150 هزار دانش آموز با نيازهاي ويژه وارد مدارس استثنايي می شوند و از این تعداد در حدود 65 هزار نفر در سیستم تلفیقی مدارس حضور می یابند و مابقی در مدارس خاص در 7 گروه نابینا، ناشنوا، کم توان ذهنی، اختلالات عاطفی-رفتاری، معلولان جسمی – حرکتی، چندمعلولیتی و اختلالات یادگیری تحصیل خواهند کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به روزرسانی نمودن کتاب های درسی مدارس استثنایی را يك ويژگي مهم برشمرد وافزود: این کتاب ها به موقع ارسال شده و خوشبختانه تمامی کتاب های مدارس استثنایی پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار گرفته است.
وی با تقدیر از معلمانی که با عشق و علاقه این شغل را برگزیده اند، یادآور شد: در کنار عشق و علاقه باید دانش خود را در مواجهه با این دانش آموزان به روز کنیم و تلاش ما در سازمان برگزاری کلاس های آموزشی به منظور بروزرسانی دانش معلمان برای کسب توانمندی های لازم در آموزش براساس شناخت تفاوت های فردی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش استثنایی سختی های خاص خود را دارد، ابراز کرد: انسان جهانی ناشناخته است از این رو باید تفاوت ها را بشناسیم و بدانیم نابینایی و ناشنوایی هر یک در یادگیری چه اختلالی ایجاد می کند و این موضوع دنیایی پیچیده است.
وی افزود: پایه های یاگیری و زیرساخت های فکری هر کسی متفاوت است و در این مدارس اگر تخصص نباشد نمی توان کار کرد ولی همکاران ما کاری کردند كه تعدادي از دانش آموزان ما در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي پذيرفته شدند.