• انتشار: 1398/07/08 - 12:38
  • تعداد بازدید: 232
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکترقدمی درشورای معاونین اداره کل خراسان جنوبی

هزینه کردبیش از17میلیاردتومان در ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه

معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تا کنون بیش از 17 میلیارد تومان در حوزه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور هزینه شده است.

2037.mp3 هزینه کردبیش از17میلیاردتومان در ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، دکتر مجید قدمی صبح امروز در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بیرجند، با بیان این که اعتبارات دانش آموزان بانیازهای ویژه 3 تا 4 برابر دانش آموزان عادی است، اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و 620 مدرسه استثنایی کشور تحصیل می کنند.


وی با بیان این مطلب که 24 هزار معلم متخصص وظیفه ی آموزش این تعداد دانش آموز در کشور را بر عهده دارند، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته، 10 هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه برای شرکت در طرح جهش شرکت کردند که برای 5 هزار نفر مجوز صدار شد که این میزان نسبت به سال های ماضی یک هزار و 500 نفر افزایش داشته است.


معاون وزیر آموزش و پرورش  ادامه داد: در حال حاضر  70 هزار دانش آموز نیازمند به آموزش های ویژه در مدارس عادی مشغوب به تحصیل می باشند و در ایت راستا، اقدامات خوبی برای توسعه ی آموزش های فراگیر تلفیقی در دستور کار قرار گرفته است.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور  با بیان این که معلم خوب و پدر و مادر همراه، 2 عامل تأثیر گذار در ارتقای توانمندی ها و سطح علمی دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند، خاطر نشان کرد: بروز رسانی دانش حرفه ای و تخصصی معلمین دانش آموزان با نیاز های ویژه، حل مشکلات علمی و توانبخشی این دانش آموزان به ویژه  در مناطق محروم مهم ترین رویکر وزارت آموزش و پرورش است.


قدمی داشتن مبانی، برنامه عملیاتی و انگیزه را سه پیش نیاز تحول دانست و افزود: اگر از منابع و مبانی غافل شویم در طراحی و اجرای برنامه ها دچار سردرگمی خواهیم شد.


وی از 6 ساحت تحول بنیادین به عناون مبانی پیش بینی شده در سند یاد کرد و عنوان داشت: ساماندهی اصولی نیروی انسانی و استاندارد سازی مهارت های حرفه ای و تخصصی معلمان اولین قدم در اجرای مطلوب سند تحول بنیادین به شمار می رود.


معاون وزیر آموزش و پرورش؛ تدوین و اجرای زیر نظام ها را برنامه عملیاتی نوشته شده برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین دانست و یاد آور شد: ایجاد یک مرکز در هر شهرستان به منظور ارائه خدمات تخصصی، گامی مؤثر برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و فرهنگ سازی، تشخیص و اقدامات به موقع بعدی است.


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2037
کلمات کلیدی