سوالات متداول والدین در حوزه خدمات حمایتی و توانبخشی

 

- کودک من در مدرسه استثنایی تحصیل میکند و با توجه به شدت معلولیت باید از خدمات گفتار درمانیو کاردرمانی خارج از مدرسه نیز استفاد هکند. آیا می توانم بخشی از این هزینه ها را از مدرسه دریافت کنم ؟

 بله، پس از غربالگری و ارزیابی کودک شما توسط نیروهای توانبخشی در مدرسه استثنایی و تشکیلجلسه شورا در مدرسه و الویت بندی و تایید آموزش و پرورش استثنایی استان در صورتیکه دانش آموز نیازمند دریافت خدمات توانبخشی خارج از مدرسه تشخیص داده شود، برای دریافت خدمات خارج ازمدرسه معرفی نامه دریافت می کن د و بخشی از هزینه که بر اساس سقف تعهدات سازمان آموزشو پرورش استثنایی کشور است به خانواده پرداخت میشود. مشروط به ارائه گزارش تایید شده خدمات توان بخشی. 

 

- کودک من دانش آموز مدارس استثنایی است و جراحی کاشت حلزون انجام داده است .آیا آموزش وپرورش استثنایی کشور میتواند در پرداخت بخشی از این هزینه ها به کودک من کمک کند ؟

والدین م یتوانند اسناد و مدارک درمانی را به مدیر مدرسه ارایه دهند. در جلسه شورای مدرسهبا توجه به شیوه نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و بررسی اسناد و مدارک درمانی درصورتیکه دانش آموز امتیاز و الویت لازم را برای دریافت خدمات حمایتی داشته باشد ،بعد از طی مراحل اداری و بر اساس سقف تعهدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بخشی از هزینه بهخانواده پرداخت میشود.  

 

فرزند من دانش آموز تلفیقی است و به دلیل نیاز های ویژ ه، از خدمات بیمارستانی و دارویی و ابزار کمکتوانبخشی استفاده م یکند ،آیا می توانم بخشی از  این هزینه ها را دریافت کنم ؟

 والدین دانش آموزان مدارس تلفیقی- فراگیر هم با مراجعه به مدرسه پشتیبان و ارایه اسناد ومدارک درمانی در صورت تشخیص و تایید شورای مدرسه  و آموزش و پرورش استثنایی استان بخشی از هزینه که بر اساس سقف تعهدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است را میتوانند دریافت کنند.