سوالات متداول سنجش بدو ورود نوآموزان 

و جهش تحصیلی

 

سنجش نوآموزان بدو ورود تا چه زمان ادامه دارد ؟

امکان نوبت گیری سنجش نوآموزان بدو ورود تا تاریخ بیست تیر ماه برای والدین فراهم است.

 

چرا در هنگام نوبت گیری بر روی نقشه  لوکیشن پایگاهی برای منطقه ما فعال نیست ؟

با توجه به نزدیک شدن به پایان برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود تعدادی پایگاه در استان ها برای نوآموزانی که هنوز سنجش انجام نداده اند فعال است که والدین محترم میتوانند جهت انجام سنجش از لوکیشن های فعال در نقشه انتخاب کنند.

 

سنجش فرزندمان را در پایگاه انجام داده ایم ،  از کجا می توانیم نتیجه سنجش را دریافت کنیم ؟

از طریق سامانه my.medu.ir  /سنجش بدو ورود /کاربرگ سنجش استعلام سنجش نوآموز قابل نمایش و پرینت می باشد .

 

نتیجه سنجش نوآموزان اتباع را از چه طریق می توانیم مشاهده کنیم ؟

در صورتی که والدین اتباع برای فرزندشان از طریق سامانه my.medu.ir و با کد یکتا نوبت گیری کرده اند می توانند مانندنوآموزان ایرانی از قسمت سنجش بدو ورود/ کاربرگ سنجش، نتیجه را دریافت کنند و در صورتی که از طریق پایگاه های سنجشبرای نوبت گیری اقدام کرده اند می توانند استعلام سنجش نوآموز را از مسئول پایگاه سنجش دریافت کنند. 

 

در قسمت کاربرگ سنجش، نتیجه سنجش فرزندم را نشان نمی دهد و پیام نوآموز در حال انجام سنجش تخصصی است نمایش می دهد ؟

در حالت های زیر برای استعلام نتیجه سنجش نوآموز پیام نوآموز در حال انجام سنجش تخصصی است نمایش می دهد: 

  • در صورتی که نوآموز دارای ارجاع بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی باشد باید کاربرگ ارجاع را پس از تایید پزشک به مسئول پایگاهسنجش تحویل دهد و پس از ثبت اطلاعات توسط مسئول پایگاه در سامانه نتیجه برای والدین قابل نمایش است .
  • ممکن است نوآموز در ارزیابی هوش ، حد نصاب امتیاز لازم را در پایگاه سنجش به دست نیاورده باشد،  در این صورت برای والدینپیام سنجش نوآموز در حال انجام است نمایش می دهد ، در این مرحله نوآموز جهت تکمیل فرایند سنجش به پایگاه تخصصی معرفیمی شود که آدرس و زمان انجام تست تخصصی برای والدین پیامک می گردد .

 

فرزندم در پایگاه اولیه حد نصاب لازم را کسب نکرده، برای سنجش تخصصی به پایگاه تخصصی معرفیشدیم و مجدد مورد ارزیابی قرار گرفته ولی هنوز در قسمت استعلام پیام نوآموز در حال انجام سنجش تخصصی است نمایش می دهد ؟

در صورتی که نوآموز در پایگاه تخصصی هم حد نصاب لازم را کسب نکرده باشد باید تا زمان اعلام نظر کمیته جایدهی آموزشی برایدریافت نتیجه سنجش نوآموز منتظر باشند .

 

فرزندم دارای معلولیت می باشد، سنجش انجام شده و کاربرگ های ارجاعی به پایگاه تحویل داده ام ولی در قسمت استعلام پیام نوآموز در حال انجام تست تخصصی است نمایش می دهد ؟چه زمان می توانم برای ثبت نام به مدارس استثنایی مراجعه کنم ؟

پس از تعیین اعلام نظر کمیته جایدهی آموزشی امکان ثبت نام نوآموز در مدارس استثنایی فراهم می شود.

 

جهش تا چه زمانی مهلت ثبت نام دارد ؟

از زمان ابلاغ بخشنامه تا تاریخ 15 مرداد ماه

 

امکان نوبت گیری برای جهش دانش آموزان چه زمانی فراهم می شود ؟

از  تاریخ 20 تیر نوبت گیری جهش آغاز  می شود