انتشار صد و شصت و سومین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
صد و شصت و سومین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با مقالاتی در زمینه روانشناسی مثبت نگر، اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی، کودکان اختلال طیف اتیسم و دانش آموزان نابینا منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این شماره از نشریه تعلیم و تربیت استثنایی شامل مقالاتی با عناوین «اثربخشی روانشناسی مثبت نگر بر بهزیستی روان شناختی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی»، «اثربخشی کارکردهای اجرایی بر سطح تعاملات اجتماعی، خودانگی و اضطراب کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی»، «مقایسه اثربخشی آموزش گروهی ذهن آگاهی، آموزش شناختی _ رفتاری و آموزش ترکیبی به مادران بر کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجانی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی»، «نقش همدلی عاطفی، ارتباط خانوادگی و مهارت های ارتباطی والدین در سازگاری اجتماعی نابینایان»، «اثربخشی طرحواره درمانی بر تنیدگی والدگری و سخت رویی روان شناختی مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم»، «الگوی برنامه درسی مکمل ویژه دانش آموزان با اختلال کم توجهی/ بیش فعالی با تاکید بر مغز» و «اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر کاهش نشانه های اضطراب و افسردگی مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم: مطالعه موردی» می باشد.
این دو ماهنامه علمی دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقه مندان می توانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir / به مقالات نشریه دسترسی داشته یا مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید