اهدای لوح تقدیر انجمن نابینایان ایران به سازمان آموزش و پرورش استثنایی
انجمن نابینایان ایران و انجمن خیریه نابینایان و کم بینایان نواندیش و پیشگامان افق سبز با ارسال لوح تقدیری به رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از زحمات این سازمان در خصوص تهیه تجهیزات ویژه نابینایان و اجرای نهضت بریل آموزی تقدیر کردند
از سوی کارشناس گروه برنامهریزی آموزشی کودکان و دانشآموزان با آسیب بینایی تشریح شد؛
خدمات آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان با آسیب بینایی + اینفوگرافیک
کارشناس گروه برنامهریزی آموزشی کودکان و دانشآموزان با آسیب بینایی سازمان آموزش پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی عصای سفید به تشریح خدمات آموزش و پرورش استثنایی به کودکان و دانش آموزان با آسیب بینایی پرداخت.
نتایج سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان / چه تعداد دانشآموز دیر آموز داریم؟
معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از علتهایی که موجب میشود، کودکان دچار مشکل گفتاری شوند این است که با آنها حرف زدن تمرین نمیشود.
دکتر حسینی در اختتامیه پویش کتابخوانی ترنم دانایی و پویش حافظ خوانی تاکید کرد:
خلق موقعیتهای جدید یادگیری، ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، کاهش تعارضات نسلی و غنیسازی اوقات فراغت از کارکردهای پویشهای کتابخوانی و حافظ خوانی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در مراسم اختتامیه پویش کتابخوانی خانوادگی ترنم دانایی ویژه دانشآموزان استثنایی و پویش حافظ خوانی ویژه همکاران آموزشوپرورش استثنایی که به میزبانی شهرستانهای استان تهران برگزار شد گفت: خلق موقعیتهای جدید یادگیری، ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، کاهش تعارضات نسلی و غنیسازی اوقات فراغت از کارکردهای پویشهای کتابخوانی و حافظ خوانی است.
تعداد دانشآموزان نابینا و ناشنوا در کلاس درس نباید بیش از ۶ نفر باشد/ ظرفیت کلاس اتیسم فقط ۳ نفر است
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره میزان ساعت آموزش حضوری دانشآموزان با نیاز ویژه در کلاس درس بیان کرد: هر جلسه کلاس درس در فضای آموزشی دوره پیش دبستان و پایههای اول تا سوم ابتدایی ۳۰ دقیقه، چهارم تا ششم ۳۵ دقیقه و دورههای بالاتر تحصیلی را ۴۵ دقیقه توصیه کردیم.
دکتر حسینی در دیدار با معاون امور زنان ریاستجمهوری تاکید کرد؛
طرح حامی هوشمند میتواند به کمک طرح هدایت بیاید/ اهدای بیش از ۳۶۰ هزار وسیله هوشمند آموزشی به دانشآموزان نیازمند
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی و جانشین وزیر در طرح هدایت در نشست با " دکتر انسیه خزعلی" معاون امور زنان و خانواده ریاستجمهوری با تاکید بر اهدای بیش از ۳۶۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانشآموزان نیازمند در قالب طرح هدایت گفت: طرحی حامی هوشمند برای تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی دختران دانشآموز از جمله طرحهای مفیدی است که میتواند به کمک طرح هدایت بیاید.
کارگاه آموزشی سامانه جامع توان بخشی، مشاوره و مددکاری برگزار شد
کارگاه آموزشی سامانه جامع توان بخشی، مشاوره و مددکاری با حضور 60 نفر از کارشناس مسئولان و کارشناسان ادارات و 380 نفر از نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی استان ها به صورت مجازی برگزار شد.
جلسه تصمیم گیری در خصوص افتتاح کلاس های ورزشی بانوان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
جلسه تصمیم گیری در خصوص افتتاح کلاس های ورزشی ویژه بانوان سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور مشاور امور بانوان و همکاران خانم در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار گردید.
معاون وزیر خواستار شد؛
ترغیب اولیا و مدیران مراکز پیش دبستانی جهت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین سازمان گفت: رفع اشکالات سامانه سیدا برای پیش دبستانیها، وجود پایگاههای سنجش پیش دبستانی در تمامی استانها و شهرستانها و ترغیب خانوادهها و مدیران مراکز پیش دبستانی از جمله مولفه های اثر گذار در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانیها است.
معاون وزیر تاکید کرد؛
حرکت به سمت انسجام بخشی، هویت آفرینی ومشارکت خانواده ها در نظام تعلیم و تربیت ومداخلات بهنگام در حل مشکلات یادگیری نوآموزان از طریق تدوین سه بسته تحولی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در سال جاری سه بسته تحولی "آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور"، "جشنواره نشاط" و "غربال و مداخله بهنگام نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات ویژه یادگیری" در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است گفت: انسجام بخشی و هویت آفرینی، مشارکت خانواده ها در نظام تعلیم و تربیت ومداخلات بهنگام در حل مشکلات یادگیری نوآموزان از اهداف تدوین این سه بسته تحولی است