لیست اخبار صفحه :66
دیدار دکتر ماندگار رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با دکتر سالار قاسمی معاون وزیر و ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

دیدار دکتر ماندگار رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با دکتر سالار قاسمی معاون وزیر و ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با دکتر سالار قاسمی معاون وزیر و ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دیدار نمود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: هوش مصنوعی، پارادایمی نوین برای استقلال و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: هوش مصنوعی، پارادایمی نوین برای استقلال و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است

کارگاه بین‌المللی «فناوری‌های کمکی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» روز دوشنبه ۱۲ خرداد به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این رویداد تخصصی، دکتر سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با تأکید بر تحول نقش هوش مصنوعی از «ابزار» به «پارادایم بنیادین» در این حوزه، دو محور توان‌محوری و عدالت اجتماعی را جهت‌گیری اصلی سازمان اعلام کرد. وی همچنین از تشکیل «هیئت اندیشه‌ورز» با مشارکت دانشگاه‌های تهران و علامه، راه‌اندازی «کارگروه تخصصی هوش مصنوعی» و برنامه‌ریزی برای همایش ملی آموزش استثنایی در آذرماه خبر داد و آمادگی سازمان برای حمایت مالی از طرح‌های نوآورانه در این عرصه را اعلام نمود. این کارگاه با حضور اساتید داخلی و بین‌المللی از جمله عضو هیات علمی از دانشگاه آلبورگ دانمارک، بر ضرورت بومی‌سازی فناوری‌های هوشمند و توسعه پژوهش‌های بین‌رشته‌ای برای ارتقای استقلال فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد.

معلمان البرزی در جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری، تجارب خود را به نمایش گذاشتند

معلمان البرزی در جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری، تجارب خود را به نمایش گذاشتند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان البرز با اشاره به اعلام نتایج جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری استان البرز گفت: «معلمان مدارس استثنایی استان البرز به خوبی در این جشنواره درخشیدند. در این جشنواره حدود ۱۰۸ نفر شرکت کرده بودند. از این تعداد، ۱۳ اثر در ۹ حوزه موفق به کسب رتبه برتر شدند که شامل ۶ نفر در بخش انفرادی و در بخش گروهی، ۷ گروه ۵ نفره می‌شود. از میان این آثار ، ۱۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که نشان‌دهنده کیفیت و تنوع آثار ارائه شده است.»