رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ؛
15 هزار نوآموز در پایگاه های سنجش کردستان نوبت گیری کردند
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی (23 آبان) تا کنون پانزده هزار و 165نوآموز بدو ورود به دبستان اقدام به نوبت گیری کردند.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی استان ، طالب محمدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: 20 پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بههنگام رشدی- تربیتی در شهرستان ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: اولیاء می توانند تا اواخر بهمن ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.
محمدی گفت: 20 پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بههنگام رشدی- تربیتی از 23 آبان ماه جاری در شهرستان ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاه های جامع سنجش انجام می شود خاطر نشان کرد: تا پایان اسفند ماه جاری اولویت سنجش با نوآموزان ۵ ساله است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه ودانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.
وی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 34 هزار نوآموز چهار وپنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.
دبیر اجرایی ستاد سنجش استان افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز ، تغییر نوع و درجه پایگاه ها واجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید می باشد.
محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان وتهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی ها ونقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب وجایدهی درست آنان برشمرد.
وی ادامه داد: این اطلاعات وخصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب متناسب با توان مندی ونیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی ومعنوی کشور، ارتقای وضعیت وحرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری های مدیریتی ومداخلات بهنگام آموزشی وتوانبخشی در اختیار متولیان آموزش وپرورش قرار می گیرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی وآمادگی تحصیلی نوآموزان است.
نظر دهید