• انتشار: 1404/05/18 - 11:38
  • تعداد بازدید: 277
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در سومین کارگروه پروژه مهر اداره استثنایی کردستان عنوان شد:

ابلاغ 8 سیاست و راهبرد اصلی در آموزش وپرورش استثنایی کردستان

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان از ابلاغ 8 سیاست، برنامه وشاخص اصلی عملکردی در آموزش وپرورش استثنایی استان خبر داد.

11917.mp3 ابلاغ 8 سیاست و راهبرد اصلی در آموزش وپرورش استثنایی کردستان

به گزارش  روابط عمومی اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ اقبال خانی، رئیس این اداره پیش ازظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی توجیهی پروژه مهر که در محل اداره استثنایی استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت مدیریت دقیق، برنامه‌ریزی منسجم و عملکرد اثربخش، اظهار کرد: روند آماده‌سازی مدارس استثنایی استان با هدایت هدفمند و تلاش‌های میدانی همکاران، به‌صورت چشمگیر در مسیر تحقق الزامات پروژه مهر و آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید قرار گرفته است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف این پروژه ادامه داد: اجرای پروژه مهر یک حرکت فراگیر فرهنگی و آموزشی است که با انسجام و کار گروهی، بستر مناسبی برای شروع سال تحصیلی فراهم می‌کند.

خانی با اشاره به اهمیت راهبردها، راهکارها و برنامه های ابلاغی سازمان آموزش وپرورش استثنایی اضافه کرد: ذیل کارگروه های تخصصی پروژه مهر برنامه ریزی برای تحقق این شاخص ها وسیاست ها با اتخاذ تدابیر عملیاتی با جدیت پیگیری می شوند.

وی با اشاره به راهبرد کلان اول و اهمیت افزایش فرصت‌های آموزشی و تربیتی با توجه به تفاوت‌ها به معنای ایجاد شرایطی که در آن تمام افراد، با هر توانایی و نیازی، بتوانند به آموزش و پرورش باکیفیت دسترسی داشته باشند، به تشریح اهمیت پوشش تحصیلی در تمامی گروه ها ودوره های استثنایی پرداخت.

خانی در ادامه کیفیت بخشی به آموزش وپرورش استثنایی با تأکید بر رویکرد تلفیقی فراگیر،کیفیت بخشی به برنامه درسی دانش آموزان استثنایی، بهینه سازی فرآیند جذب، نگهداشت وتوانمندسازی کارکنان وطراحی واستقرار نظام جامع توانبخشی ومشاوره را از دیگر راهبردهای کلان آموزش وپرورش استثنایی برشمرد.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه نظام برنامه ریزی باید منتج به اجرای برنامه وبهبود عملکرد شود، اظهار داشت: طرح و  برنامه مطلوب، اجرای مطلوب وارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویه ها می شود.

خانی با مهم برشمردن ارتقای دانش‌های مهارتی روزآمد و تنوع بخشی به شیوه‌های مهارت افزایی کارآمد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: هدف اصلی در آموزش این دانش آموزان فراگیری مهارت‌های زندگی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای ورود آنها به جامعه است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز در رشد و توسعه تعلیم و تربیت در استان و کشور گفت: سعی داریم کارگروه خیرین مدرسه‌ساز استثنایی کردستان را احیاء و از ظرفیت های آن در ارائه خدمات مؤثر به دانش آموزان با نیازهای ویژه بهره برداری کنیم.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 11917
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

تصاویر