• انتشار: 1402/11/10 - 09:40
  • تعداد بازدید: 387
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:

اساس تحول در نظام آموزشی بر ارتقای حرفه ای نیروی انسانی است

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: یکی از پایه های اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقای جایگاه حرفه ای با تأکید بر نقش الگویی وجایگاه نیروی انسانی می باشد.

8475.mp3 اساس تحول در نظام آموزشی بر ارتقای حرفه ای نیروی انسانی است

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی پیش از ظهر امروز در بازدید از کارگاه تخصصی دو روزه آزمایندگان تخصصی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی -تربیتی شهرستانها ومناطق تابعه استان که درمحل سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان، طراحی آموزش اثر بخش و تقویت زیرساخت های آموزشی از اساسی ترین اولویت های آموزش وپرورش استثنایی است

​​​​​​رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه دوره های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکردمعلمان برگزار می شود، تصریح کرد: 19 نفر از آزمایندگان تخصصی مراکز جامع شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، قروه، سروآباد، ناحیه یک ودوسنندج ، کامیاران، مریوان، موچش وسریش آباد در این دوره شرکت کردند.

محمدی ارتقای توانمندی، به روز آوری دانش، باز آموزی ورشد حرفه ای ، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، افزایش مهارت های تخصصی، آشنایی وتمرین عملی در انجام درست تست های ارجاعی آزمایندگان تحصیلی به منظور جایدهی نوآموزان در مدارس عادی یا استثنایی  را از اهداف برگزاری این دوره 24 ساعته عنوان کرد

وی افزود: معلمان درمقاطع وشرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره های آموزشی و درچارچوب نیازها طراحی ودر اختیار آنان قرار می گیرد.

محمدی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات  عمیقی که در مسائل  آموزشی وتربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات ونوآوری است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه ی آموزش وپرورش وتربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

وی در ادامه گفت: موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکارگزاران حقیقی آموزش وپرورش هستند.

محمدی با اشاره به اینکه امروزه سازمان هایی پیشرو محسوب می شوند که به امر توسعه وآموزش منابع انسانی تأکید واهتمام دارند ودر فعالیت های آموزشی به دو اصل اثربخشی وکارآیی آموزش توجه دارند، تصریح کرد: آموزش یکی از صنعت های اصلی رشد و نیاز اصلی معلمان بویژه در عصر فناوری اطلاعات وارتباطات می باشد.

گفتنی است در این دوره  نسرین معصوم زاده رئیس گروه امور پیشگیری، تشخیص، سنجش وابزارسازی سازمان آموزش وپرورش استثنایی به صورت آنلاین ومدرسین برجسته استانی به صورت حضوری اصول و شیوه‌های اجرای آزمون‌ها و مباحث تخصصی هوش را به آزمایندگان آموزش دادند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8475
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید