برگزاری کارگاه آموزش تخصصی «رویکردهای جدید اختلالات یادگیری » در اصفهان:
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان؛ در بیستمین ، و بیست و یکمین روزاز مهر ماه سال1404 کارگاه آموزشی رویکردهای جدید اختلالات یادگیری ویژه، ، با حضور دکتر محمد مصطفوی معاون محترم تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، دکتر حسین مظفری رئیس محترم اداره مراکز جامع سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ، زهرا قجاوند رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان ، وحید طالبی معاون آموزش استان و کارشناسان سنجش استان در سالن خانه معلم شماره 3 ، و شرکت 255 نفر از همکاران مراکز جامع آموزشی و توانبخشی ،... و تدریس دکتر محمد مصطفوی معاون محترم تشخیص و توانبخشی سازمان از ساعت ۷ لغایت ۵ عصر در حال برگزاری می باشد.
دکتر محمد مصطفوی با بیان اینکه مراکز جامع تغییر در سیستم آموزشی هستند و تنظیم گری آموزش ابتدایی را رقم می زنند بیان نمود: پیشگیری در سه حیطه پیش از تولد، حین تولد و پس از تولد باید در نظر گرفته شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی از جمله شرکای اصلی ما در اجرای برنامههای پیشگیری و تشخیص هستند.
مصطفوی تصریح کرد: یکی از برنامه های راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی است و البته مهمترین هدف این اقدام متمرکز کردن خدمات ارائه شده توسط آموزش و پرورش استثنائی به شهروندان است.
در این دوره، به تمامی فرآیندهای کلیدی از غربالگری تا مداخله در بستر سامانههای «سیدا» و «سیرت» پرداخته می شود. همچنین سطوح مختلف غربالگری و مداخله بصورت مختصر(اولیه) در مدارس توسط معلمان و ارزیابی و مداخله تخصصی در مراکز جامع بهصورت کاربردی تشریح خواهد شد.
رویکرد غربالگری و مداخله در این دوره، بر نگاه سیستمی و استفاده از همه ظرفیتهای درون و برونمدرسهای تأکید دارد. در این چارچوب، نقش خانوادهها نیز بهعنوان رکن اساسی و تأثیرگذار در این فرآیند، جایگاهی ویژه دارد. نکته حائز اهمیت اینکه تمامی فرایندها با هدایت و راهبری کمیته تخصصی مرکز جامع راهبری خواهد شد.
