در بازدید ازپایگاه تابستانی مدرسه توکل سنندج عنوان شد:
توسعه مهارت های اجتماعی500 دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در رویکردی جامع ومتناسب با نیازهای خاص اوقات فراغت حدود 500 دانش آموز با نیاز ویژه استان در قالب توسعه مهارت های فرهنگی، تعاملات ارتباطی واجتماعی غنی سازی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ اقبال خانی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از فعالیت پایگاه تابستانی مدرسه استثنایی توکل شهرستان سنندج، اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیتهای آموزشی، فرهنگی،هنری و ورزشی غنی سازی، اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در تابستان 1404 آموزش مهارتهای زندگی با محوریت تربیت بدون توقف و رشد وتعالی دانش آموزان در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تلاش در جهت تحقق شعار هر خانه یک پایگاه تابستانی با رویکرد آموزش وتوسعه مهارت ها را محور اصلی فعالیت 19 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان جاری عنوان کرد.
اقبال خانی با اشاره به اینکه فرآیند تربیت تعطیل نمی شود ودر همه لحظات بویژه در ایام فراغت تابستان نیز تداوم دارد، اضافه کرد: فعالیت پایگاههای تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانشآموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.
وی از مجموعه برنامههای اوقات فراغت بهعنوان بزرگترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاهها رشته های ورزشی، قرآنی، هنری، مشاغل وبرنامههای فوق برنامه آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه (مدارس استثنایی) و تلفیقی فراگیر (مدارس پذیرا ) ارائه می شود.
خانی با بیان اینکه تابستان امسال پایگاه های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی و غیر متمرکز در کانون پرورش فکری ،مراکز وابسته به اداره کل بهزیستی، سالنهای ورزشی و.... به عنوان ظرفیت های موجود برای سپری شدن اوقات فراغت دانش آموزان هستند،اظهار کرد: فعالیتهای گروهی فرصتی برای تعامل و بهبود مهارتهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
رئیس آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامههای تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامههای مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیتهای تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت های دانش آموزان و ارتقاء مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: غنیسازی این فرصتهای بزرگ یادگیری، تربیت تمامساحتی و رشد همهجانبه دانشآموزان را در پی خواهد داشت تا در قالب فعالیتهای برنامهریزی شده و ساختارمند تابستانی، تحقق ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش اتفاق بیافتد.
