• انتشار: 1403/03/31 - 09:30
  • تعداد بازدید: 154
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدارس استثنایی باید در اولویت موضوع متناسب‌سازی فضا قرار گیرد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه مدارس استثنایی باید در اولویت موضوع متناسب‌سازی فضا قرار گیرد، گفت: ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون تومان صرف ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی می‌شود که کافی نیست، نگاه بخشی و جزیره‌ای باید از آموزش و پرورش استثنایی برداشته شود.

8954.mp3 مدارس استثنایی باید در اولویت موضوع متناسب‌سازی فضا قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان  گفت: وظیفه آموزش و پرورش زمینه‌سازی برای برخورداری همه کودکان از نعمت تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش، کیفیت آموزشی است، افزود: برنامه‌محوری در آموزش و پرورش از استان کردستان شروع شد و به استان‌های دیگر تعمیم پیدا کرد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: شیوه برآورده کردن نیازهای کودکان استثنایی، ویژه است و اطلاق عنوان کودکان با نیازهای ویژه به آنان، درست است.

به گفته وی، درد و رنجی بالاتر از داشتن کودکان معلول برای خانواده‌ها وجود ندارد؛ آنان فرشته‌های زمینی هستند در حال حاضر ۱۰ گروه از کودکان، تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

محمدی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۱۸ دانش‌آموز استثنایی در ۷۷ مدرسه و ۲۴۴ کلاس درس کردستان مشغول تحصیل هستند، اظهارکرد: ۶۰۰ دانش‌آموز تلفیقی که بهره هوشی نزدیک به عادی دارند، در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و سالانه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به مراکز اختلالات یادگیری مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید براینکه بخش پرورشی، بیشترین تأثیر را در تحقق فلسفه آموزش و پرورش استثنایی دارد و باید پررنگ‌تر از آموزش دیده شود، گفت: استعدادهای پنهانی در دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که نمود آن در مسابقات و جشنواره‌های مختلف دیده می‌شود. د

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان استثنایی استان بیشترین بازدید مخاطبان را در نمایشگاه‌ها به همراه داشته است، اظهار کرد: با همکاری شورای اسلامی سنندج پیگیر ایجاد فضا برای برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای دانش‌آموزان استثنایی استان هستیم.

وی افزود: مقام اول جهانی کشتی ناشنوایان، مقام اول جشنواره نوجوان خوارزمی، سه مقام برتر کشوری در مسابقات قرآن عترت و نماز، و مقام‌های دوم و سوم کشوری آسیب‌های شنوایی از جمله دستاوردهای دانش آموزان استثنایی استان در سال گذشته است.

محمدی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی استان در رقابت‌های پارالمپیک درون مدرسه‌ای شرکت کردند، اظهار کرد: تا ۲۰ خرداد، ۱۰۰ درصد نوآموزان استان را مورد سنجش قرار دادیم و همایش آموزشی، انگیزشی و پژوهشی شاغلین آموزش و پرورش استثنایی برای اولین بار در کردستان برگزار شد.

وی افزود: چالش فضای آموزشی و متناسب‌سازی آن، تجهیزات و سرویس ایاب و ذهاب از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه مدارس استثنایی باید در اولویت موضوع متناسب‌سازی فضا قرار گیرد، اظهار کرد: ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون تومان صرف ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی می‌شود که کافی نیست، نگاه بخشی و جزیره‌ای باید از آموزش و پرورش استثنایی برداشته شود. خیّر برای احداث مدرسه اوتیسم پیدا شده و به‌زودی عملیات ساخت در زمین واقع در بلوار کردستان سنندج آغاز خواهد شد.

به گفته وی، در سال گذشته ۳ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان استثنایی استارت خورد که ۱ مورد به بهره‌برداری رسیده است و سالن ورزشی چند منظوره ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان به زودی افتتاح می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8954
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

تصاویر