زنگ مهر و مهرورزی
مراسم استانی زنگ مهر و مهرورزی در آموزشگاه حاج احمد زرکش استان یزد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی؛ مراسم استانی زنگ مهر و مهرورزی در آموزشگاه حاج احمد زرکش استان یزد با حضور گرم و پرنشاط مدیر کل و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش استثنایی،دانشآموزان عزیز، والدین محترم و مدیران و مربیان زحمتکش همراه با تماس تلفنی مجازی دکتر سالار قاسمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.
این مراسم با اجرای برنامههای ویژه و متنوعی همراه بود که فضای معنوی و همدلی بین حاضرین را تقویت کرد.
گروه سرود با اجرای قطعات دلنشین، سنتور نوازی هنرمندانه و شعرخوانی شورانگیز از جمله برنامههای به یادماندنی این روز بود که نشاندهنده فرهنگ غنی و همبستگی جامعه آموزشی استان یزد بود.
این روز نمادی از مهرورزی و همدلی در محیط آموزش است که با همکاری تمامی اقشار جامعه، به ویژه آموزش و پرورش استثنایی، خانوادهها و خیرین، محیطی امن و پرنشاط برای رشد و شکوفایی دانشآموزان فراهم میآورد.
والدین نیز با حضور فعال و مشارکت خود در این رویداد، نشان دادند که همکاری خانواده و مدرسه کلید اصلی در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تبریک سال تحصیلی جدید، به اهمیت مهارتآموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه تأکید ویژهای داشت و گفت: «ما باید به هر تفاوت دانشآموزان به چشم یک فرصت نگاه کنیم و آموزش مهارتهای زندگی را از سال اول ابتدایی آغاز کنیم تا آنها بتوانند با توانمندی کامل در جامعه حضور پیدا کنند.»
ایشان افزودند: «مسئولیت ما در قبال دانشآموزان با نیازهای ویژه بسیار سنگین است و باید تمام ظرفیت کارگاههای فنی حرفهای را در اختیار دانشآموزان قرار دهیم تا علاوه بر آموزشهای نظری، مهارتهای عملی را نیز کسب کنند.
سرمایهگذاری در حوزه آموزش و مهارتآموزی نسل آینده، کلید پیشرفت در هر جامعهای است.»
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد همچنین یادآور شدند: «معلمان باید دورههای آموزشی و حرفهای مضاعف را بگذرانند و با برنامهریزی دقیق و محتواسازی علمی متناسب با نیازهای خاص دانشآموزان، بهویژه دانشآموزان استثنایی، به اهداف آموزشی جامعه عمل بپوشانند.»
ایشان بر اهمیت آموزش مهارتهای مشاوره و زندگی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه تأکید کردند و تصریح نمودند: «باید برای والدین دانشآموزان استثنایی کلاسهای ویژه مشاوره برگزار شود تا توانمندسازی خانوادهها نیز در دستور کار قرار گیرد و به رشد همهجانبه دانشآموزان کمک شود.»
