• انتشار: 1403/04/12 - 16:58
  • تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

هدف‌گذاری ایجاد ۸۰ رشته مهارتی در آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از هدف‌گذاری ایجاد ۸۰ رشته مهارتی در آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: تربیت حرفه ای و مهارتی ریلی است که باید تقویت شود.

9146.mp3 هدف‌گذاری ایجاد ۸۰ رشته مهارتی در آموزش و پرورش استثنایی

آیین افتتاح پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان بانیازهای وی‍ژه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور،جواد روحانی رییس آموزش‌وپرورش استثنایی، اژدری کارشناس قرآن، عترت و نماز سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهدوی خواه معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، رادمهر کارشناس مسئول فرهنگی و تربیت بدنی، عباسپور کارشناس مسئول آموزش اداره و جمعی از کارشناسان اداره در هنرستان همیاران صالحه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی حجت الله الماسی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان بانیازهای وی‍ژه گفت: دانش آموزان بانیازهای ویژه دریایی از توانایی و قدرت الهی هستند که گر چه در یک بخش دارای محدودیت می باشند اما نسبت به افرادی که که دارای توانایی ظاهری هستند و  فاقد معلولیتند نیز تواناترند و اثبات کرده اند که محدودیت مانع پیشرفت آنان در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری نمی شود 
وی گفت: تلاش می کنیم هر برنامه آموزشی، پرورشی، تربیتی و مهارتی که  برای دانش آموزان عادی پیش بینی می شود برای دانش آموزان بانیازهای ویژه هم در نظر گرفته شود که مصداق بارز آن را امروز با افتتاح پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت و برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه شاهد هستیم
حجت الله الماسی خاطر نشان کرد: در راستای تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با سازمان فنی حرفه ای، این دانش آموزان بر اساس استانداردهای مهارتی سازمان آموزش می ببیند ، ارزشیابی می شوند و مدارک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت می کنند و می توانند پس از فارغ التحصیلی به خودکفایی اقتصادی و اجتماعی برسند
وی با اشاره به اینکه تربیت حرفه ای و مهارتی ریلی است که باید تقویت شود افزود: دغدغه بسیاری از خانواده ها آینده شغلی فرزندانشان است از اینرو درصدد توسعه تعداد مدارس کاردانش خاص برآمدیم و تعداد رشته های مهارتی را از ۳۶ رشته به ۳۸ رشته افزایش دادیم همچنین در حال مطالعه و برنامه ریزی در جهت توسعه رشته ها با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای می باشیم که تاکنون بر روی  ۸۰ رشته مهارتی هدف گذاری شده است که متناسب با شرایط و ویژگی های استان ها دانش آموزان بانیازهای ویژه نیز بتوانند به توانایی لازم در آن رشته مهارتی برسند و مدرک معتبر را دریافت کنند

معاون وزیر مشارکت خانواده ها را یکی دیگر از برنامه های در دستور کار سازمان عنوان نمود و گفت: هم اکنون این مشارکت را در برنامه های مختلف استان خراسان رضوی  شاهد هستیم و در همین راستا علاوه بر ارتقای رویکرد مهارت محوری در خانواده،  آموزش توان بخشی به خانواده ها نیز از برنامه های دیگر سازمان است که پس از اتمام برنامه ملی سنجش توسط مراکز جامع سنجش استان ها در سراسر کشور آغاز خواهد شد

الماسی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است این می باشد که نگاه محدودیت گرا به دانش آموزان بانیازهای ویژه نداشته باشیم و تمام آنچه در مدارس عادی است برای دانش اموزان بانیازهای ویژه نیز فراهم کنیم چرا که این عادی سازی باعث می شود  در کنار رشد مهارت های اقتصادی و شغلی، دانش آموزان به مهارت های اجتماعی هم دست یابند

وی در پایان خاطر نشان کرد: معلمان مدارس استثنایی علاوه بر دانش و مهارت، در حرفه خود عشق و علاقه خاصی دارند و  طبق فرمایش حصرت آقا که فرمودند دانش آموران را همچون فرزندان خود ببینید، مصداق عینی فرمایش حضرت آقا را در آموزش و پرورش استثنایی شاهد هستیم، این معلمین در درجه اول نگاه مادر فرزندی به دانش آموزان دارند و در درجه دوم نگاه شاگرد معلمی  و بدون شک این نگاه و توجه ویژه معلمین گرانقدر مورد عنایت و رحمت حضرت حق می باشد

جواد روحانی رییس آموزش‌وپرورش استثنایی استان در آیین افتتاح پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان بانیازهای وی‍ژه گفت: یکی از رسالت های اموزش و پرورش استمرار فعالیت های اموزشی و تربیتی است و در سند تحول بنیادین به ترببت تمام ساحتی اشاره شده است و رویکرد مدیران به تعلیم و تربیت باید رویکرد تربیت همه‌جانبه و متوازن باشد

روحانی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های پرورشی باید با عشق و علاقه باشد، گفت: پایگاه‌های تابستانی فضایی مملو از شوق و لذت بردن از اوقات فراغت برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و با ایجاد این حس مثبت آن‌ها نیز در خلق فردایی زیبا برای کشور تلاش خواهند کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی به شعار پایگاه های اوقات فراغت تابستان با عنوان «تربیت بدون توقف» اشاره و خاطرنشان کرد: فرآیند تربیت توقف پذیر نیست و دانش آموزان در پایگاه های تابستانی خدمات تربیتی دریافت میکنند و فعالیت این پایگاه ها با هدف استمرار و تداوم یادگیری دنبال می شود که این امر به کاهش آسیب های اجتماعی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسئول بیان داشت اوقات فراغت تابستانی فرصتی برای دانش آموزان است تا استعدادها و توانمندی های خود را در زمینه های مهارتی شکوفا کنند لذا برنامه ریزی صحیح و مفید برای آن حائز اهمیت است طوری که اگر در برنامه ریزی برای گذران اوقات فراغت دقت و توجه ویژه اعمال نشود ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به افراد بزند

وی بیان داشت : در راستای اوقات فراغت دانش آموزان طرح دانش افزا را با هدف توسعه پایدار فرصت‌های شغلی مناسب در قالب باشگاه کسب و کار دانش آموزی و کمک به شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای دانش آموزان برای زندگی مستقل طراحی کردیم

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست,خراسان رضوی
  • کد خبر : 9146
کلمات کلیدی
روابط عمومی  خراسان رضوی

روابط عمومی خراسان رضوی

تصاویر