• انتشار: 1402/07/15 - 19:02
  • تعداد بازدید: 621
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان؛

گفتگو با یک معلم و سه فارغ التحصیل با آسیب شنوایی که ثابت کردند معلولیت تجسم عینی توانمندی و قدرت اراده است

معلولیت»، واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما افراد بانیازهای ویژه، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت تجسم عینی توانمندی و قدرت اراده است روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان، گفتگویی را با الهام مومنی پور معلم با آسیب شنوایی و سه دانش آموزفارغ التحصیل با آسیب شنوایی موفق انجام داده است که با هم می خوانیم:

8003.mp3 گفتگو با یک معلم و سه فارغ التحصیل با آسیب شنوایی که ثابت کردند معلولیت تجسم عینی توانمندی و قدرت اراده است

الهام مومنی پور از معلمان با آسیب شنوایی می باشد که هم اکنون دانشجوی ترم اخر دکترا با معدل فوق ممتاز است و تاکنون رتبه های متعدد اول کشوری در حوزه های پژوهشی را کسب نموده است وی می گوید:  زمانی پژوهش را اغاز کرده است که بحث پذیرش محققان ناشنوا در هیچ جایی پذیرفته نبود. مومنی پور می گوید: انگیره من برای موفقیت این بود که از سمت جامعه بیرون بسیار طرد شدم و کسی حاضر نبود مرا برابر خودش ببینند و این باعث شد ازمون تافل زبان را که برای یک فرد ناشنوا یک رویاست به حقیقت مبدل کنم. الهام مومنی پور از مسئولین تقاضا دارد : حقوق انسانی برابر را در سطوح مختلف برای معلولین ایجاد کنند چرا که برابری اجتماعی معلولین به خصوص در حوزه ناشنوایان بسیار اندک است .

 

احمدرضا معنوی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل می‌باشد  وی دوران ابتدایی و دوسال اول متوسط دوم را در مشهد گذرانده  و دیپلم خود در بیرجند اخد نموده است وی می گوید: در کنکور رشته ریاضی سال ۱۴۰۱ با سهمیه ۳ ، رتبه ۶۳۸ کشوری را  کسب کردم که این حاصل توکل به خدا و تلاش شخصی ام بود احمدرضا معنوی،  ناشنوایی را به عنوان ناتوانی و محدودیت نگاه نکرده است و با تمرکز بر توانایی‌های دیگرش و علاقه‌ای که به رشته مکانیک داشته است  تلاش نموده و در حال حاضربیشتر تمرکز خود را بر روی نرم‌افزارهای کاربردی رشته مکانیک گذاشته است . وی از مسئولان می‌خواهد  که بدون توجه به محودیت‌های جسمی دانش آموزان و دانشجویان زمینه‌ی شغلی و مهارت آموزی را برای ایشان فراهم کنند و توصیه اش به هم نوعان خود این است که درست است سطح شنوایی ما نسبت به افراد سالم پایین‌تر است اما حواس  دیگرمان قوی تر است پس خودمان را دست کم نگیریم و با تمام قدرت، توکل به خدا، پشتکار و امیدوار ادامه بدهیم .

 

ژیلا سرخابی فارغ التحصیل رشته  طراحی دوخت در مقطع کارشناسی  می باشد و در مدارس استثنایی سوم شعبان ۲ و هنرستان باقرزاده ادامه تحصیل داده است وی در مسابقات استنداپ کمدی و مسابقات کیمیای هنر مقام اول استانی کسب  نموده است و در حال حاضر سفارش دوخت را به صورت کار در منزل  انجام می دهد  و در کنار آن سفارشات طراحی روی سفال را قبول می کند . ژیلا سرخابی از مسولین می خواهد در محیط جامعه،  صدا و سیما (فیلم ها و برنامه ها دارای زیر نویس یا مترجم باشد) فرصت ارتباط ناشنوایان با دیگران برقرار گردد. وی به دوستان دانش آموز ناشنوای خود می‌گوید؛ درس بخوان، احترام بگذار و تلاش کن تا مستقل باشی!!

.

فاطمه بوژمهرانی  فارغ التحصیل هنرستان باقرزاده و دانشجوی کارشناسی طراحی دوخت دانشکده الزهرا می باشد که توانسته است در جشنواره هنرستان سیسمونی نوزاد رتبه اول کشوری  را کسب نماید. وی بزرگترین انگیزه خود را  معلمی برای گروه ناشنوایان می داند و از مسئولین  می خواهد تسهیلاتی را برای راه اندازی آموزشگاه و تدریس فراهم کنند . بوژمهرانی خطاب به هم نوعان خود می گوید: اگر استعداد داری!! قدم بردار و تلاش کن.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,خراسان رضوی
  • کد خبر : 8003
کلمات کلیدی
روابط عمومی  خراسان رضوی

روابط عمومی خراسان رضوی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید