• انتشار: 1400/09/28 - 20:54
  • تعداد بازدید: 1567
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور دکتر حسینی برگزار شد؛

آئین تجلیل از فرهنگیان دارای معلولیت آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان آئین تجلیل از فرهنگیان دارای معلولیت آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان برگزار شد.

5546.mp3 آئین تجلیل از فرهنگیان دارای معلولیت آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این مراسم  با بیان اینکه جمعیت معلولان در جهان، در حدود یک میلیارد نفر است که ۸۰درصد این جمعیت، مربوط به کشورهای درحال توسعه است گفت: در دنیا بیش از ۱۰۰میلیون کودک دچار نوعی معلولیت هستند و در حدود ۸میلیون نفر از جمعیت ایران نیز دارای نوعی معلولیت هستند.
معاون وزیر با تاکید بر اینکه نباید از کلمه مناسب سازی برای معلولین استفاده کنیم بلکه باید از دسترسی پذیری استفاده کرد، گفت: باید جامعه را برای معلولین دسترس پذیر و دوستدار انسان کنیم و این جامعه، جامعه ای عادلانه، در دسترس، فراگیر، بدون خطر، بدون مانع و عاری از هرگونه آسیب و پاک است.
وی افزود: برای گام برداشتن در جهت جامعه دردسترس سال گذشته  ۸ هزار نفر از معلمین، اولیا و نیروهای سایر ارگان ها آموزش زبان اشاره و خط بریل دیده اند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: در سال جاری رکورد ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش شکسته شده و بیش از ۹۹ درصد نوآموزان در این برنامه نوبت گیری شده اند.
وی با بیان اینکه نتایج حاصل از سنجش یک سرمایه ملی است اظهار کرد: در جهت مداخلات بهنگام سن سنجش کاهش یافته است و نوآموزان پیش دبستانی نیز مورد سنجش قرار می‌گیرند.
حسینی تصریح کرد: در سال جاری سنجش شایستگی های حرکتی و غربالگری شناخت نشانگان مشکلات ویژه یادگیری نوآموزان ۵ تا ۷ ساله با رویکرد مداخله بهنگام نیز به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی افزوده شد.
معاون وزیر با بیان اینکه طرح جام با هدف جمع آوری ایده های مطلوب همکاران از دل مدارس در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است، گفت: تصمیم گیری دانش بنیاد و مشارکت محور از جمله سیاست های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را تخصصی ترین سازمان زیر مجموعه آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی مینیاتوری از تمامی فعالیت های آموزش و پرورش است که علاوه بر تمامی خدمات آموزش و پرورش عادی خدمات توانبخشی را نیز به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌دهد.
معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در چهار قلمرو خدمات فراسازمانی هم ارائه می دهد، گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلیه نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، ارائه خدمات به دانش آموزان دیرآموز مدارس عادی از طریق ۸۱۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، طرح تلفیقی فراگیر و طرح هدایت با هدف تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای کلیه دانش آموزان کم برخوردار چهار قلمروی است که آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی خدمات ارائه می دهد.
وی افزود: با این حجم از فعالیت ها ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح مناطق آموزش و پرورش حلقه مفقوده است که با تشکیل شورای پشتیبانی، هماهنگی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی بخشی از این حلقه مفقوده جبران خواهد شد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5546
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید