دکتر طریفی حسینی؛
آموزش و پرورش استثنایی نمادی از عدالت آموزشی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و استثنایی در گردهمایی مشترک جامعه خیرین مدرسهساز کشور و معاونین مشارکتهای مردمی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سراسر کشور که در مجتمع آموزشی، فرهنگی و توانبخشی امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد، گفت: جذب و پوشش تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه نمادی از عدالت آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر حمید طریفی حسینی در این نشست با بیان اینکه خیرین مدرسهساز بزرگترین گروه جهادی در کشور هستند، گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس عادی و بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیرین احداث شده است و عمل نیک خیرین در کشور بی نظیر است.
وی افزود: در آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر خیرین مدرسه ساز، خیرین مدرسهیار نیز داریم که در اداره امور جاری مدارس کمک میکنند.
طریفی حسینی با بیان اینکه فعل خیرین وجه تربیتی دارد، گفت: زمانی که دانشآموزان در مدارس خیرساز تحصیل میکنند، ارزش ایثار و فداکاری را کاملا درک میکنند، به گونهای که با صرف آموزش نمیتوان این ارزشها را به دانشآموزان منتقل کرد.
وی تصریح کرد: آشنایی با الگوها و ارزشهای دینی و همچنین ایثار و ازخودگذشتگی باید مصداق عملی داشته باشد تا معنای واقعی ایثار و فداکاری درک شوند و لازم است در فرایند تربیت، اصول و ارزشهای اسلامی و دینی را به نسل آینده منتقل نماییم.
معاون وزیر گفت: لازم میدانم از مجامع خیرین مدرسهساز تشکر ویژه داشته باشم، چرا که دیروز یکی از استانداردترین مدارس در حوزه دانش آموزان آسیب دیده بینایی به همت خانواده سزاوار رحمت افتتاح شد.
وی با بیان این که باید جامعه خیرین مدرسهساز را در مسیر درستی که در آموزش و پرورش استثنایی سیاستگذاری میشود، هدایت کنیم گفت: آمایش سرزمینی از اهمیت بالایی برخوردار است و مدارس استثنایی باید در مناطقی احداث گردد که متناسب با نیازهای آموزش و پرورش استثنایی باشد.
رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی با بیان اینکه در آموزش و پروش استثنایی خراسان رضوی ۳۱ پروژه در حال احداث است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به ۲۴ پروژه دیگر نیاز دارد و همچنین ۱۰ پروژه ورزشی از سال ۱۳۹۰ نیمهتمام مانده است.
طریفی حسینی با اشاره به این که در آموزش پرورش استثنایی مهارت آموزی اولویت دارد، گفت: گرچه ساخت هنرستانهای فنی و حرفهای برای دانشآموزان با نیازهای ویژه سه برابر مدارس عادی هزینه دارد اما در فرآیند توسعه همهجانبه ساخت این هنرستانها ضروری است.
نظر دهید