• انتشار: 1404/02/21 - 10:41
  • تعداد بازدید: 557
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین گرامیداشت همکاران آموزش و پرورش استثنایی استان البرز:

آموزش و پرورش استثنایی، مولود جمهوری اسلامی ایران و پیشران در عدالت آموزشی است

قاسمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش و پرورش استثنایی که مولود جمهوری اسلامی ایران است با نگاه عدالت آموزشی، پیشران در عدالت آموزشی و تحول تربیتی است. جلوه وجدان جمعی در آموزش و پرورش استثنایی شکل گرفته است.

11338.mp3 آموزش و پرورش استثنایی، مولود جمهوری اسلامی ایران و پیشران در عدالت آموزشی است
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پروزش استثنایی کشور؛ قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در دومین آئین گرامی‌داشت همکاران آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در هفته معلم، ضمن تبریک هفته معلم بر اهمیت و جایگاه معلمان مدارس استثنایی پرداخت و گفت: معلمان مدارس استثنایی فقط به عنوان یک معلم نیستند، می‌توان گفت آن‌‌ها علاوه بر نقش آموزشی، به عنوان مادر و پدر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز عمل می‌کنند.
 
قاسمی در ادامه گفت: جامعه باید ارزش و نقش معلمان استثنایی را بیش از گذشته درک کند و قدردان زحمات آنان باشد. 
 
وی همچنین بر مظلومیت آموزش و پرورش استثنایی کشور اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی سه برابر از حالت عادی، محروم است و در سطح مطلوبی از کیفیت نیست و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.
 
قاسمی تأکید کرد: هم در حوزه فضای فیزیکی و هم برنامه درسی باید تحولاتی صورت گیرد و ما برنامه‌های تحولی در این حیطه داریم. برای مثال باید مدارس ویژه دانش‌آموزان اتیسم و برنامه درسی آنان در اولویت قرار گیرد و مراکز جامع ما نیز باید ارتقا پیدا کنند.
 
وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی که مولود جمهوری اسلامی ایران است با نگاه عدالت آموزشی، پیشران در عدالت آموزشی و تحول تربیتی است. جلوه وجدان جمعی در آموزش و پرورش استثنایی شکل گرفته است.
 
قاسمی بر ضرورت تربیت نیروی متخصص برای دانش‌آموزان استثنایی تأکید کرد و گفت: آموزش نیروی انسانی باید تخصصی باشد و باید تلاش کنیم فراگیرسازی در آموزش و پرورش استثنایی تحقق یابد.
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطر نشان کرد: هر کدام از این دانش‌آموزان توانایی‌های ویژه‌ای دارند و طبق گفته جامعه علمی، نباید از لفظ استثنایی و با نیازهای ویژه استفاده کرد، بلکه می‌توان از عنوان "دانش‌آموزان با توانایی‌های متفاوت" بهره گرفت.
 
در پایان، وی از برگزاری همایش کشوری آموزش و پرورش استثنایی در هزاره سوم خبر داد و از همکاران خواست تا تجربیات خود را برای بهبود برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی به اشتراک بگذارند.
 
قاسمی همچنین بر ضرورت اصلاح ساختار در سطوح مختلف اداری و تلاش برای حل مشکلات همکاران تأکید کرد.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست,گزارش تصویری,البرز
  • کد خبر : 11338
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

تصاویر