• انتشار: 1401/01/10 - 15:02
  • تعداد بازدید: 1586
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفت؛

ابلاغ "دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی" به استان ها

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، "دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی" را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ کرد.

5842.mp3 ابلاغ "دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی" به استان ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و پیرو ابلاغ دستور‌العمل حضوری شدن مدارس دفتر وزارتی، نظر به شرایط نوآموزان و دانش ‎آموزان استثنایی و ضرورت ارائه خدمات و آموزش‌های حضوری به آنان جهت جلوگیری از افت تحصیلی و پیامدهای ناشی از آن، سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تاکید بر رعایت کامل مفاد دستورالعمل وزارتی، دستورالعمل شرایط حضوری شدن مدارس و مراکز استثنایی در زمان باقی مانده سال تحصیلی 1401-1400 را به استان ها ابلاغ کرد.

در ادامه به مفاد این دستورالعمل اشاره می شود:

- فعالیت تمامی عوامل اجرایی، آموزشی، توان‎بخشی، پرورشی، مراقبین سلامت، مشاوره و مددکاری، مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی، در تمامی مدارس استثنایی، مراکز آموزشی و توان‎بخشی مشکلات ویژه یادگیری و مراکز راهنمایی و مشاوره و تمامی دوره‌‎های تحصیلی از جمله؛ پیش از دبستان، به صورت حضوری است. 
- فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی و غیر فنی در شاخه فنی و حرفه‌ای/ متوسطه کاردانش خاص دانش‌‎آموزان با نیازهای ویژه و استاندارد آموزش مهارت در شاخه کاردانش تکمیل و برای اجرای درس کارآموزی/ کارورزی، برنامه‌‎ریزی شود. 
- نظارت بر آموزش دانش‌‎آموزان تلفیقی و فراگیر بر عهده مدرسه پشتیبان و نظارت بر آموزش دانش‌‎آموزان با کم توانی ذهنی که در مدارس روستایی و مناطق صعب العبور مشغول به تحصیل می‎‌باشند، بر عهده مدیر مدرسه استثنایی است که نوآموز و دانش‌‎آموز در آن  ثبت نام شده است.
- برنامه‎‌ریزی جهت دسترسی دانش‌‎آموزان نیازمند به خدمات توان‎بخشی به گونه‌‎ای باشد که هیچ دانش‌‎آموزی از دریافت خدمات درمانی داخل و خارج از مدرسه، باز نماند. تمامی فعالیت‌های تیم توان‎بخشی، مشاوره و مددکاری، همانند فعالیت‎‌های آموزشی در مدرسه به صورت حضوری است.
- حضور نوآموزان و دانش‌‎آموزان مبتلا به کرونا، پس از طی مراحل درمانی و با تأیید پزشک، در مدرسه الزامی است.    
- مدیران مدارس استثنایی با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان، تمهیدات لازم را نسبت به تأمین و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب نوآموزان و دانش‎‌آموزان تا پایان سال تحصیلی، برابر ضوابط فراهم نمایند.
- دستورالعمل خوابگاه‌های دانش‎‌آموزان استثنایی با هماهنگی وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت تنظیم و متعاقباً ارسال خواهد شد.
ضروری است اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بهره‎‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت راهبری و نظارت بر فعالیت‎‌های آموزشی، توان‎بخشی و پرورشی مدارس تحت پوشش در سطح استان، اقدامات لازم را در خصوص اجرایی شدن این بخشنامه، معمول نماید.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5842
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید