• انتشار: 1400/12/17 - 13:18
  • تعداد بازدید: 1516
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر طریفی حسینی در نشست با مدیران مدارس آموزش ‌و پرورش استثنایی کردستان تأکید کرد؛

ارتقای "مدیریت آموزشگاهی" مهم‌ترین رکن و ستون تحول در برنامه تحولی "نظام آموزش و پرورش استثنایی" است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی در نشست با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان کردستان که با حضور مدیرکل آموزش ‌و پرورش کردستان به‌صورت مجازی برگزار شد، تأکید کرد: ارتقای "مدیریت آموزشگاهی" مهم‌ترین رکن و ستون تحول در برنامه تحولی "نظام آموزش و پرورش استثنایی" است.

5807.mp3 ارتقای "مدیریت آموزشگاهی" مهم‌ترین رکن و ستون تحول در برنامه تحولی "نظام آموزش و پرورش استثنایی" است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، دکتر حمید طریفی حسینی در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: در سیاست‌های تحولی جدید آموزش‌ و پرورش استثنایی مدیران مدارس باید به‌عنوان مهم‌ترین رکن تحول در نظام تعلیم ‌و تربیت شرایط را در مدارس به‌گونه‌ای فراهم کنند که معلمان برنامه‌های تحولی خود را در کلاس درس پیاده کنند و در همین راستا در برنامه تحولی چهار ساله  سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی موضوع توانمند‌سازی، انگیزه‌بخشی و تفویض اختیار به مدیران مدارس استثنایی دیده ‌شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه رویکرد آموزش و پروش استثنایی این است که  مدیریت آموزشگاهی به سمت یک الگوی مشارکتی  پیش رود، گفت: در این الگوی مشارکتی  همه ارکان  تعلیم ‌و تربیت که  در سند تحول بنیادین  بر روی آن‌ها تأکید شده است، در مدیریت و امور اداره مدرسه نقش آفرین خواهند بود.

طریفی حسینی در ادامه با بیان اینکه ساختار آموزش ‌و پرورش استثنایی در سطح ملی و استانی به‌خوبی دیده‌ شده است اما در سطح  شهرستان‌ها و مناطق ساختار مناسب آن دیده نشده است، بیان داشت: مدیران مدارس نیازمند تعامل توأمان با ادارات آموزش و پرورش عادی و آموزش و پرورش استثنایی هستند.

وی افزود: مدیران مدارس باید با تفکر راهبردی، مشارکت حداکثری و  برنامه‌ریزی زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنند و  با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه اجرایی مدارس در مدیریت محلی نقش‌آفرینی کنند.

معاون وزیر  یکی از اولویت‌های سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی را ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی  درون  و برون دستگاهی دانست و  گفت: برای ارائه خدمات توان‌بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه باید تقسیم‌ کار ملی صورت بگیرد و از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، سازمان بهزیستی  و بیمه ها برای  ارائه این خدمات استفاده شود.

وی در خصوص کمبود نیروی توان‌بخشی و فضای آموزشی گفت: آیین‌نامه ضوابط درجه‌بندی مدارس استثنایی  تدوین‌ شده است تا از این طریق  مشکل جذب نیروهای توان‌بخشی حل شود و موضوع کمبود فضای آموزشی از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در حال پیگیری است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان ارتقای  مأموریتی "مراکز مشکلات ویژه یادگیری" است، گفت: با مصوبه شورای آموزش و پروش استثنایی سه گروه   "دانش آموزان  با اختلال بیش فعالی و نقص توجه"، "دانش آموزان دارای مشکلات گفتاری" و "دانش آموزان طیف اتیسم به‌عنوان  یک گروه مستقل" تحت پوشش این سازمان قرار خواهند گفت و  با توسعه مأموریتی مراکز مشکلات ویژه یادگیری  می‌توان خدماتی به این گروه از دانش آموزان  ارائه داد.

وی در پایان خواستار هماهنگی هرچه بیشتر آموزش‌ و پرورش عادی با آموزش ‌و پرورش استثنایی شد و گفت: رسالت آموزش‌ و پرورش استثنایی پرداختن  به امور تخصصی آموزشی، توان‌بخشی و پرورشی است و شرط موفقیت در این رسالت همکاری و تعامل نزدیک ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان ها با ادارات آموزش و پرورش استثنایی و مدارس استثنایی است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5807
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید