• انتشار: 1404/02/20 - 13:33
  • تعداد بازدید: 431
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر سالار قاسمی در همایش نکوداشت مقام شامخ معلم در گچساران

اعتبارات مدارس استثنایی تا ۶۰ درصد افزایش یافت

سالار قاسمی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت مقام معلم در شهرستان گچساران افزود: دولت چهاردهم توجه خاصی به بحث اموزش دارد بطوریکه امسال اعتبارات اموزش و پرورش ، به ویژه در سازمان آموزش استثنایی ۶۰ درصد افزایش یافته است.

11329.mp3 اعتبارات مدارس استثنایی تا ۶۰ درصد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت آموزشی از مهمترین برنامه های دولت چهاردهم است گفت: سه همت اعتبار امسال به مدارس استثنایی کشور اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشت. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت مقام معلم در شهرستان گچساران افزود: دولت چهاردهم توجه خاصی به بحث اموزش دارد بطوریکه امسال اعتبارات اموزش و پرورش ، به ویژه در سازمان آموزش استثنایی ۶۰ درصد افزایش یافته است. وی بر اهمیت حمایت‌های مالی و برنامه‌ریزی‌های دقیق در این حوزه تأکید کرد و بیان کرد: هفته معلم فرصت مناسبی است تا به مقام و جایگاه معلم احترام گذاشته و رسالت سنگین آن‌ها در هویت‌سازی و سرمایه‌گذاری اجتماعی را یادآوری کنیم. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طبق آمارهای بین‌المللی، معلم توانمند در کاهش فقر ، بزهکاری و توسعه اجتماعی نقش مهمی دارد. وی ادامه داد: معلم همچنین به عنوان سرمایه و هویت‌ساز جامعه نقش آن در تاریخ و هویت ملی بی‌بدیل است، نمونه‌هایی چون شهید مطهری، شهید رجایی و دیگر شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و تربیتی ذکر می‌شود. معاون وزیر آموزش وپرورش: اعتبارات مدارس استثنایی ۶۰ درصد افزایش یافت قاسمی به سه ویژگی کلیدی معلم در منظومه تربیتی اسلام و نظام‌های مدرن جهانی اشاره کرد و گفت: معلم باید عالم و عامل، مربی دلسوز و پژوهنده و خلاق باشد که در فرآیند یادگیری نقش فعال دارد. وی گفت: این سه ویژگی در تربیت نسلی کارآمد و مقاوم در برابر چالش‌های معاصر، مانند انقلاب آموزشی و فناوری‌های نوین، مورد تأکید قرار می‌گیرد. قاسمی با اشاره به تحولات فناوری، به اهمیت تسلط معلمان بر علم و فنون روز، از جمله هوش مصنوعی و سواد دیجیتال، تأکید کرد. وی ابراز کرد: برای جامعه‌ای تاب‌آور و مقاوم در برابر بحران‌ها معلم باید راهبر یادگیری و توانایی گفتگو و تحمل رقیب را داشته باشد. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: همچنین معلم در هویت‌سازی ملی و منطقه‌ای نقش مهمی دارد و معلمانی با کفایت، هویت و تمدن جامعه را تقویت می‌کنند. معاون وزیر آموزش وپرورش: اعتبارات مدارس استثنایی ۶۰ درصد افزایش یافت وی با ابراز نگرانی از عقب‌ماندگی در نظام آموزشی و ضرورت همگام‌سازی با انقلاب‌های آموزشی جهانی، بر اهمیت آموزش‌های نوین، مانند سواد دیجیتال، تفکر نقاد و خلاق، و توانمندسازی معلمان در مواجهه با فناوری‌های جدید تأکید کرد. قاسمی ادامه داد: این تحولات، کلید حفظ هویت ملی، توسعه پایدار و بقاء فرهنگی و تمدنی کشور است. 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست,کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر : 11329
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی